Un dels cartells de la campanya de l’Ajuntament de Granollers per promocionar el comerç local. Foto: Línia Vallès

Els mercats ambulants envaeixen els carrers granollerins i les places de prop de l’Església s’omplen de vida i de carretons. Si no fos perquè tothom vesteix amb el mateix uniforme, una mascareta sanitària, ahir semblava que Granollers no hagués viscut una pandèmia. No obstant això, els petits comerciants de la ciutat i del Vallès Oriental encara pateixen i patiran severament les seqüeles de la Covid-19.

“Lluitem dia a dia però es nota que la gent va amb prudència. Tothom s’ho pensa molt abans de gastar diners i encara hi ha moltes persones que eviten fer llargues passejades. Això fa més difícil que s’aturin o entrin als negocis”, explicava a Línia Vallès una de les treballadores de Xocolaters Granollers (carrer Guayaquil).

Aquesta empleada celebrava que l’Ajuntament granollerí hagi engegat una campanya per promocionar el comerç de proximitat. Sota el lema Me l’estimo, és Granollers!, el consistori vol “tornar a omplir de vida els carrers i les botigues”. És per això que ha creat un anunci promocional amb la col·laboració de Laia Llach, set associacions de comerciants de Granollers (Gran Centre Granollers, Granollers Comerç de Dalt, Del Rec al Roc, Comerciants Congost Granollers, Més que comerç, Comerç Ral i Centre Comercial Ramassar Nord) i el Gremi d’Hostaleria del Vallès Oriental.

La Susanna regenta la Fàbrica dels Perfums (carrer del Museu) i s’entristeix perquè, a parer seu, institucionalment s’està fent molt poc per ajudar els petits comerciants. “Entenc que ja no queden diners per a nosaltres. Si no demostres que la teva recaptació ha caigut un 75%, ningú mou un dit”, deia ahir a Línia Vallès, afegint que a la tardor és quan es veuran els efectes reals de la crisi perquè “ara la gent encara té la trempera de comprar”.

“Nosaltres estem molt contents perquè estem venent més que mai. Suposo que perquè molta gent necessita sabates d’estiu de cara a la calor”, comentava una de les venedores de Calçats Torres (plaça de l’Església), una de les sabateries que llueix el cartell de la campanya que ha organitzat l’Ajuntament de Granollers.

Per contra, des de l’Associació de Comerç Ral (Granollers) no se senten recolzats per l’Ajuntament. “Fa temps que demanem que es tingui en compte la plaça de les Hortes a l’hora de fer activitats o de crear un mercat setmanal”, explica la portaveu de l’associació, Gisela Comas, a Línia Vallès. “Estem fent una recollida que ja compta amb més de 500 signatures per demanar a l’alcalde Josep Mayoral que no abandoni el comerç del barri Sota el Camí Ral”, afegeix.

Granollers no és l’única ciutat del Vallès Oriental que ha començat a fer campanyes per afavorir el comerç local. Mollet ja fa mesos que ha posat en marxa diverses promocions per animar la gent a comprar als negocis de la ciutat. Ara mateix ha engegat la campanya Compra a Mollet, que consisteix en un sorteig de premis per a tots aquells que s’impliquin amb l’economia local –els participants poden arribar a guanyar 4.000 euros per bescanviar en botigues de la ciutat–.

“Molts ja han hagut de tancar perquè donar-li la volta a aquesta situació és quasi impossible. Estem desesperats”, lamenta Vicenç Vendrell, el propietari de l’Isard, una botiga de complements del centre de Mollet. Vendrell creu que l’Ajuntament molletà està actuant amb voluntat de revertir la situació actual però que “no es poden fer miracles amb tan poc pressupost”.

Ara més que mai, compra a Parets de l’Ajuntament paretà, Tu ets el comerç de Pimec o Fem poble! de l’Ajuntament de la Garriga són algunes de les iniciatives que volen evitar que els comerços locals vallesans hagin de lluitar cada dia per sobreviure.