Un dels punts de lectura de matrícula de la C-17. Foto: Generalitat

Els dos nous radars de tram de la C-17, entre Lliçà d’Amunt i Parets en sentit Barcelona, van entrar en funcionament dimecres passat. El tram comença a l’altura de la central de Mango de Lliçà d’Amunt, el segon punt de lectura de matrícules és a Lliçà de Vall, més enllà de la sortida a la C-155, i l’últim radar se situa abans de la sortida de Parets, a l’altura del restaurant Can Romeu.

Es tracta de dos trams d’un total de tres quilòmetres i mig que ja estan controlats i en els quals la velocitat màxima és de 80 quilòmetres per hora, en el primer, i de 100, en el segon tram.

Aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d’un equipament de reconeixement de matrícules situat a l’inici i al final del tram controlat, que mesura el temps de recorregut i en calcula la velocitat mitjana per determinar si s’ha superat el límit màxim de velocitat permès.

L’objectiu del Servei Català de Trànsit amb aquestes incorporacions, emmarcades en el Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020, és “reduir la velocitat excessiva o inadequada en aquest tram així com la sinistralitat”. Amb aquestes mesures de control de la velocitat a la comarca, Trànsit ja ha col·locat dotze radars de tram durant l’últim any arreu de Catalunya, i ja n’hi ha 25 a tot el país. El que es podria llegir també com que hi ha 115 quilòmetres de la xarxa viària catalana controlats per aquest sistema de velocitat mitjana.

EVITAR LA PICARDIA
Entre els avantatges d’aquest sistema que apunta la Generalitat, hi ha el fet que no es pot burlar frenant sobtadament quan s’arriba als radars, perquè cobreixen “de forma efectiva un tram sencer d’una via” i “s’obtenen velocitats més igualades i uniformes”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram