El finançament públic del Circuit torna a estar al centre del debat. Foto: Arxiu

“Amb el Circuit hem de comptabilitzar la inversió, el retorn i escoltar la gent”. Aquest és un dels titulars que el vicepresident del Govern, Oriol Junqueras, va deixar en l’entrevista que li va fer Línia Vallès la setmana passada, en la qual es va mostrar obert a “estudiar” el finançament públic del Circuit de Montmeló. “Si hi ha coses millors a fer, el que hem de procurar és fer-les”, va afegir el vicepresident.

Les paraules de Junqueras no han passat desapercebudes a la comarca. Enric Gisbert, president d’Hotels Vallès Oriental (HVO), s’ha mostrat contrari a la possibilitat de retirar el finançament públic al Circuit “si no hi ha una inversió privada substitutòria”. Gisbert afirma que “totes les poblacions que estan a un radi de 5-10 km de la instal·lació se’n beneficien, ja que en depenen molts llocs de feina: 500 de manera directa i molts més indirectament”.

No ho veu igual Pep Medina, membre de la plataforma No ens vendreu la moto, que creu que “no està demostrat que la instal·lació sigui tan beneficiosa com des del propi Circuit s’intenta justificar”. “Comporta molts perjudicis tant a la capital com, de retruc, a tota la seva àrea d’influència”, diu Medina, el qual assegura que “no es contemplen les externalitats”, com el cost del manteniment de les carreteres o la neteja, que “també assumeixen la Generalitat i els ajuntaments”.

Medina denuncia que “es fan contractes secrets amb Formula One Corporation per valors que ronden els 25 milions de dòlars l’any i s’està sempre pendent de si un dia Formula One decideix que no li interessa el Circuit”. Si això passés, tenir el Circuit “ja no tindria cap mena de sentit”, i, per tant, es qüestiona si “cal basar part dels nostres diners i la nostra economia en això”. Una intriga, la de la Formula 1, que també es viu respecte de Moto GP, tot i que en aquest cas abans-d’ahir es va confirmar que continuarà al Circuit l’any que ve.

HI HA ALTERNATIVES?
Sigui com sigui, Junqueras també va plantejar en l’entrevista a Línia Vallès que potser “amb uns nivells d’inversió semblants” es podrien fer “altres coses que potser són millors”. “Imagini’s que els hotelers sabessin que poden tenir el mateix nivell d’ocupació dels seus hotels amb una activitat diferent que aquesta: segurament també estarien encantats”, deia el vicepresident.

En aquest sentit, Gisbert no veu quina podria ser l’alternativa, ja que “al Vallès Oriental no hi ha un pla B”, i assegura que sense el Circuit haurien de tancar “gairebé la meitat dels hotels de la comarca”. “No hi ha cap altra inversió que pugui donar esperances de futur al territori: les inversions han anat a parar al sud de Catalunya, com Ferrari Land”, afegeix el president d’HVO, el qual diu que “no hi ha cap client a la comarca que pagui els preus que mou el motor”. “Si no tenim Circuit, ja podem plegar”, conclou.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram