La comarca ha rebut amb prudència i certa desconfiança l’anunci del govern espanyol d’invertir 4.200 milions d’euros en infraestructures a Catalunya, dels quals 1.900 milions es destinarien a fer millores a Rodalies durant els pròxims tres anys. Entre les mesures anunciades per Mariano Rajoy aquesta setmana destaca el desdoblament de la línia R3 entre Parets i la Garriga, una de les principals reivindicacions al Vallès.

Un desdoblament que està lluny de les promeses, ja que des de fa anys es reclama que es desdobli la línia des de Montcada fins a Vic. Segons l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), el desdoblament de l’R3 “milloraria la freqüència del servei, s’incrementaria la capacitat de la línia, es milloraria el temps del trajecte i les freqüències podrien arribar a ser de 15 minuts”. Així ho confirmen des de la plataforma MDV Mobilitat. “Si s’acaba fent el desdoblament de l’R3 entre Parets i la Garriga, milloraria la fiabilitat i també la freqüència de pas”, diuen. Però lamenten que “fins que no es faci el desdoblament complet no s’acabarà amb els problemes que té la línia”. “Continuarem lluitant per reclamar el desdoblament sencer”, sentencien.

Des de la plataforma, a més, expressen que “no donem cap credibilitat a les declaracions del president del govern, perquè és la mateixa història de fa 10 anys”. “Tant Rajoy com en el seu moment Zapatero, han fet moltes promeses sobre Rodalies i no han complert ni una quarta part”, denuncien.

Per altra banda, una part del pressupost anunciat per Rajoy aniria destinat al Quart Cinturó (B-40). Un projecte que el govern espanyol va licitar fa uns mesos després d’anys aturat per falta de diners i que ha aixecat polèmica des del seu plantejament al territori. Ara el govern del PP ha anunciat l’acabament del tram entre Abrera i Terrassa. Un anunci que arriba mentre als dos Vallesos s’està treballant en la redacció del Pla de Mobilitat de les dues comarques i que, entre altres, es qüestiona la necessitat d’aquesta ronda.

Una altra via que preocupa la comarca és la C-17, l’ampliació de la qual entre Granollers i Parets per passar de dos a tres carrils es podria licitar a finals d’any, tal com va anunciar dilluns Ricard Font, secretari d’Infraestructures del Govern. A més d’aquest projecte, la comarca reivindica altres demandes que porten cua, com la incorporació de la llosa del ferrocarril a Montmeló, entre altres.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram