Viatjar amb els trens de Rodalies segueix sent un maldecap diari per als vallesans. Foto: Arxiu

El desdoblament de la línia R3, la millora de l’accessibilitat a les estacions de Mollet Sant Fost i Santa Rosa, l’augment de la freqüència de combois i la disminució dels retards són algunes de les reivindicacions dels ajuntaments, entitats i usuaris de Rodalies a la comarca.

Els vallesans i vallesanes, doncs, segueixen reclamant a Foment les actuacions promeses pocs dies després de la celebració de l’acte unitari que va tenir lloc al Palau de la Generalitat el passat 26 d’octubre. S’hi van aplegar més de 200 alcaldes i alcaldesses, membres del Govern, representants sindicals i plataformes ciutadanes amb l’objectiu de reclamar en bloc al govern espanyol el traspàs de Rodalies a la Generalitat. A més, divendres el Govern va presentar un contenciós administratiu a l’Audiència Nacional contra Adif per reclamar les inversions pendents a Catalunya, en una mostra de força i unitat.

Una de les plataformes presents a l’acte va ser l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP). El seu secretari, Albert Obiols, afirma en declaracions a Línia Vallès que “la línia R3 és l’exemple més clar que explica perquè es necessita el traspàs de competències”. Obiols explica que “com que la infraestructura de l’R3 és molt precària i d’un sol sentit, una mala planificació o qualsevol altra incidència fa caure tota la línia”. “Cal una gestió més local per aconseguir més control i rigor en el servei”, sentencia, i posa com a exemple a seguir el cas dels Ferrocarils de la Generalitat (FGC).

DESDOBLAMENT PARCIAL
L’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, recorda a aquest setmanari que “el projecte de desdoblament de la línia R3 s’està negociant” i avança que “és possible que es porti a terme el 2017 en el tram entre Parets i la Garriga”. De tota manera, l’alcalde destaca que segueix “reclamant el desdoblament a tota la línia”, un posicionament compartit amb els altres ajuntaments, com el de Mollet.

Mayoral remarca que la seva valoració “global” del servei de Rodalies no és tan bona com la “particular”. “A l’estació de Granollers Centre està previst que s’iniciïn les obres de modernització de les andanes i d’instal·lació d’ascensors en les pròximes setmanes”, celebra l’alcalde, tot i que adverteix que “s’estan fent canvis importants, però van amb molt retard”.

DEURES PENDENTS A MOLLET
A Mollet està prevista una inversió de sis milions d’euros per part de Foment per millorar l’accessibilitat a les estacions de Mollet Sant Fost i Mollet Santa Rosa. Des de l’Ajuntament, però, asseguren a Línia Vallès que “encara no hi ha data d’inici”, tot i que “les obres haurien de començar i finalitzar el 2017”.

De tota manera, Adif sí que ha anunciat l’adjudicació d’un contracte a una empresa constructora per modernitzar l’estació de Mollet Sant Fost. La mesura es va donar a conèixer dimecres i consistirà a substituir les desviacions o canvis d’agulla existents per altres de majors prestacions. Així, segons fonts d’Adif, “augmentarà la fiabilitat, seguretat i confort de les circulacions”. Es tracta d’una actuació que també es portarà a terme a Malgrat de Mar i Calella (Maresme) i a Ascó i Flix (Ribera d’Ebre) per un import entorn dels 1,6 milions d’euros.

Mentrestant, els usuaris molletans lamenten, però, la “poca freqüència” dels trens de la línia R3 pel municipi i els retards que pateixen. Emilio Correa, membre de la plataforma MDV Mobilitat, denuncia a aquest periòdic que “entre les nou i les dotze de la nit només passen quatre trens, amb un interval de mitja hora pel primer comboi i la resta passa cada hora”. Correa és un dels fundadors de la plataforma, que va néixer fa poc més d’un mes per reclamar millores i “més transparència” sobretot a la Taula de Mobilitat local.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram