La Generalitat ha tornat a donar suport econòmic al Circuit. Foto: Josep Loaso

La Generalitat de Catalunya ha tornat a donar suport econòmic al Circuit de Barcelona-Catalunya amb una ampliació de crèdit de 7,5 milions d’euros. Aquesta ajuda arriba després dels 2,5 milions que ja va aportar l’any passat després de registrar noves pèrdues. Els números vermells del traçat de Montmeló no són una novetat: en els darrers tres anys s’han xifrat en 22 milions d’euros (8,3 el 2015; 7,2 el 2014 i 6,8 el 2013).

Segons recollia diumenge passat el diari Ara, els comptes d’aquestes instal·lacions han estat sanejats de nou mitjançant l’empresa pública Avançsa, en una aportació total de deu milions entre 2015 i 2016.

Ara per ara, l’aportació pública a la infraestructura és de sis milions d’euros per la Generalitat de Catalunya -a través de la taxa turística-, dos milions de la Diputació de Barcelona i dos milions més de l’Ajuntament de la capital catalana. Des de l’entrada d’Ada Colau a l’alcaldia del consistori barceloní, l’aportació s’ha reduït dels quatre milions dels exercicis anteriors als dos milions actuals. Els dubtes se centren en si l’any vinent seguirà aportant-hi capital.

Els ingressos per la venda d’entrades de la Fórmula 1 han baixat substancialment. L’any 2007 es van vendre 354.700 tiquets, mentre que el 2015 la xifra es desplomava fins als 188.960. En Moto GP, tot i la recuperació dels darrers anys, la baixada també és considerable: 213.350 entrades el 2007 i 176.027 el 2015. Aquesta baixada de públic, sumada al cànon que cobra Ecclestone per portar la Fórmula 1 a Montmeló i que segons apunta el diari Ara ascendeix a 21 milions d’euros, han contribuït al mal estat dels comptes del Circuit.

Actualment, s’està incorporant al debat si l’aportació pública ha de ser la via de finançament al traçat vallesà i s’han posat sobre la taula diferents opcions per mantenir les instal·lacions amb els comptes sanejats. Una de les possibilitats és buscar un patrocinador per al Circuit. L’any 2013 l’Ajuntament de Barcelona va entrar a participar-lo, motiu pel qual des d’aleshores el traçat s’anomena oficialment Circuit de Barcelona-Catalunya. Ara s’obriria la possibilitat a l’aportació de capital privat per aquesta via.

Una altra opció és que l’impacte econòmic que genera la infraestructura, calculat en 340 milions d’euros, reverteixi en millorar els comptes. Les empreses i entitats que es beneficien de la presència de l’equipament al Vallès Oriental haurien d’aportar una part del que guanyen gràcies al traçat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram