Un moment de la ponència al Col·legi d’Economistes. Foto: Circuit

340 milions d’euros de benefici. Aquesta és la xifra total de l’impacte econòmic per al país de totes les activitats celebrades al Circuit de Montmeló durant l’any passat. Aquesta dada correspon a la suma de les despeses directes (compra d’entrades i de tota mena de productes a les instal·lacions del traçat) i de les despeses indirectes (hostaleria, lleure, viatges i allotjaments,…).

El gruix d’aquests beneficis, gairebé el 49%, es va obtenir durant el cap de setmana del Gran Premi de Formula 1. Un altre percentatge significatiu, el 28,5%, va arribar gràcies al Gran Premi de Moto GP, mentre que totes les activitats de motor i d’altres temàtiques esportives del calendari completen aquests ingressos milionaris.

Les darreres xifres diuen que gairebé un 12% dels espectadors del gran premi van triar el municipi i la comarca per allotjar-se durant els dies del Gran Premi de Formula 1, mentre que aquesta dada va augmentar fins al 17% en el gran premi de motociclisme.

A més, a causa de la contínua activitat que el traçat presenta durant tot l’any, el Circuit és una font constant de creació de llocs de treball. Un cop més, la majoria d’aquestes places d’ocupació (2.146) es va crear durar els tres dies de la Formula 1, mentre que les motos van necessitar 1.245 llocs de treball i la resta d’activitats van generar 1.032 llocs de feina.

Tot i aquestes dades, els responsables del Circuit admeten que “l’aportació pública és encara indispensable per a la F-1 a Barcelona”, en un moment en el qual el govern d’Ada Colau de la capital catalana és reticent a renovar el conveni de col·laboració existent i, de fet, ja ha reduït l’aportació de l’Ajuntament barceloní de 4 a 2 milions d’euros per al 2016.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram