El setmanari comarcal edita avui el seu número 500 mantenint el lideratge al Vallès Oriental. La capçalera, fundada l’any 2001, revalida la seva presència territorial i és l’única publicació gratuïta que cobreix tot el territori vallesà.

Coincidint amb aquesta efemèride, l’empresa editora anuncia un ambiciós pla de rellançament progressiu per incrementar continguts, paginació i difusió en les setmanes vinents. L’objectiu és superar àmpliament els actuals 16.000 lectors setmanals que li atorga l’auditoria de l’EGM i poder seguir creixent en un context econòmic que comença a donar símptomes de reactivació.

Línia Vallès distribueix tres edicions que sota la mateixa marca cobreixen els territoris, no només del Vallès Oriental, sinó també de tot l’entorn de Cerdanyola i la ciutat de Sabadell. L’any 2011 va rebre el premi Tassis-Torrent de Comunicació atorgat per la Diputació.

La ja històrica capçalera comarcal pertany al Grup Comunicació 21, que edita una vintena de capçaleres de proximitat i distribueix 332.000 exemplars certificats per OJD-PGD per tota l’àrea metropolitana.

Línia Vallès, 500

per David Centol, editor del Grup Comunicació 21

Diuen que de la imprudència i de la inconsciència no pot sortir-ne res de bo. Però fa catorze anys, Línia Vallès va néixer precisament d’això. No hi ha cap raonament lògic ni científic que pugui explicar la decisió personal de fundar una publicació. Només es pot entendre des de l’estómac. Aquell que ens porta a fer coses irracionals però meravelloses. Coses necessàries que contribueixen a fer que una societat avanci i sigui millor.

El peatge és car però ve edulcorat pel caramel d’un projecte que neix romàntic i que acaba sent realista. Dels núvols a terra, i si et descuides, al subsòl. I torna a remuntar. Qui tre­­balla al gremi sap de què parlo. Tota una temeritat, vaja.

Per això, poder editar i imprimir el número 500 de la capçalera Línia Vallès no és poca cosa. I més quan ho podem fer des d’una posició de lideratge: som la publicació gratuïta més llegida de la comarca.

El cost personal ha estat molt alt. Però la suor invertida per transformar la quimera en un simple sacerdoci al servei d’un projecte editorial ambiciós dóna fruits. Molt de treball, sempre, per mantenir la capçalera viva i fer-la créixer, atrinxerat al timó davant l’ona i la tempesta recurrent. I feliç de fer-ho.

Com a fundador, editor i propietari de Línia Vallès vull agrair la confiança dels lectors (còmplices fidels) i dels anunciants, als quals els hauríem de fer un monument per seguir apostant per la premsa de proximitat en català, un somni que ja és una realitat plenament consolidada arreu.

I ara què? Ara a seguir. Una mica més madurs, menys romàntics, més forts i menys incrèduls. Vivim un moment social apassionant. Formem part d’una col·lectivitat que demana obrir-se pas cap al ­futur.

I els que fem Línia Vallès, modestament, també ho volem explicar.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram