MAC 2024

Moment de la presentació del MAC 2024, ahir a Roca Umbert. Foto: Ajuntament

El Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) donarà el tret de sortida 5 de juny al Centre Audiovisual de Roca Umbert Fàbrica de les Arts de Granollers. Enguany arriba a la seva 25a edició i els eixos principals a voltant dels quals girarà seran la intel·ligència artificial, l’àudio i el podcàsting. Es faran una trentena d’activitats amb la presència de 40 ponents.

Pel que fa al primer eix, el director del MAC, Lau Delgado, destacava ahir en la presentació de l’edició que la intel·ligència artificial és un repte que cal abordar.  “Necessitem que hi hagi un punt de trobada i un punt de transferència de coneixement en què es puguin prendre decisions consensuades al voltant d’aquest tema”, assegurava.

D’altra banda, pel que fa a l’àudio i el podcàsting, aquest any la programació del mercat s’ha reforçat amb una nova línia de continguts, el MAC Àudio, que inclou la quarta Trobada de Podcàsting a Catalunya. En aquest sentit, el director de l’Observatori de la Ràdio a Catalunya, Josep Maria Martí, destacava el creixement del consum d’àudio i l’ampliació de temàtiques de podcast. “Els estudis diuen que el consum mediàtic, en part, disminueix pel volum d’oferta, i en aquest context encara pren més valor que l’àudio estigui guanyant un lloc preeminent”, assegurava.

El MAC creix

D’aquesta edició també destaca el fet que l’organització ha rebut un centenar de candidatures de projectes audiovisuals per a presentar-se a aquest 25è MAC: 60 de documentals audiovisuals i 40 de pòdcast. “Estan molt per sobre de les expectatives que ens havíem marcat, això és un bon senyal, perquè significa que aquí hi ha un espai per créixer”, detallava el conseller delegat de la Xarxa Audiovisual Local (XAL), Marc Melillas.

A més, cal destacar que més enllà del 5 de juny, com a novetat el MAC amplia el seu programa amb unes jornades monogràfiques sobre diferents temàtiques d’actualitat vinculades al món de l’audiovisual. Portaran el nom de MAC+ i es faran a partir de la tardor.

Pel que fa a la trajectòria del MAC, Melillas, recordava que “va néixer com a una necessitat de les televisions de trobar-se i compartir”. Mentrestant, el director general de Mitjans de Comunicació de la Generalitat, Jordi del Río, assegurava que s’ha convertit en “un excel·lent punt de trobada per al sector audiovisual i de la proximitat i una excel·lent corretja de transmissió dels mandats del Govern en l’audiovisual”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram