Escola Can Vila

Imatge d’arxiu de l’Escola Can Vila. Foto: Ajuntament

Era l’any 2002 quan el Departament d’Educació construïa, a l’Escola d’Educació Especial Can Vila de Mollet, dos mòduls prefabricats, de manera provisional, davant la creixent demanda d’alumnes d’arreu de la comarca. Edificis que tenen 20 anys, tot i que la seva vida útil és de 10. Però a principis d’aquest any els van aparèixer unes esquerdes que han obligat a precintar-los. Ara bé, sense la seguretat de si al setembre estaran arreglats. Un fet que afectaria 70 alumnes, que s’haurien de reubicar a altres centres en el cas que no es trobi una solució al llarg d’aquest estiu.

“Demanem que no se’ns desplaci per la complexitat que tenim a l’escola i que s’ubiquin temporalment uns barracons fins que es faci una actuació en els edificis afectats”, explica a Línia Vallès la directora del centre, Pilar Garcia. I és que, segons comenta a aquest mateix setmanari el president de l’AMPA, Amador Rincón, “són nens que necessiten una rutina i que qualsevol canvi que experimenten té una repercussió brutal”.

Des de l’Ajuntament asseguren que és competència del Departament d’Educació fer aquesta inversió, en ser un centre públic. De fet, diuen que fa “molt de temps” que els reclamen una solució i ara l’alcaldessa, Mireia Dionisio, i l’AMPA han enviat una carta conjunta al conseller d’Educació “perquè busqui una solució definitiva en el menor període de temps possible”. I és que, tot i que dilluns es van reunir amb el Departament i la setmana que ve tenen una altra trobada, “no veiem voluntat de solucionar de manera definitiva aquest greu problema”, comenta Dionisio.

Una situació que “ens genera angoixa”, reconeix Rincón, i que portarà a les famílies a mobilitzar-se mentre el consistori es planteja portar el cas a la justícia. “Només els estem demanant que prioritzin el benestar dels nostres fills i l’únic que fan és centrar-se en els debats polítics sobre la titularitat de l’escola”, lamenta el president de l’AMPA. Qui recorda que, “tot i la vulnerabilitat dels alumnes, en cap cas volem traslladar un sentiment de pena, sinó un missatge perquè que se’ls tracti amb dignitat, com a qualsevol altre nen”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram