Tram C-17 Granollers

En aquest tram els cotxes circulen a 80km/h. Foto: Twitter  (@carlosmariodos)

En el tram de carretera que va des de la Bimbo fins als polígons Font del Ràdium i Coll de la Manya, sortint de la ciutat en direcció sud cap a la C-17, és habitual veure persones que van en bicicleta, patinet o inclús caminant. De dia, però també de nit i els caps de setmana. Un risc per a la seva seguretat, ja que els vehicles circulen a 80km/h. Però aquells qui no tenen cotxe no tenen més remei que afrontar aquest perill, ja que l’única manera d’arribar a ambdós polígons és a través d’aquesta carretera. Un fet que posa sobre la taula la falta d’accessibilitat d’aquestes dues zones industrials, que compten amb un centenar d’empreses cada una.

Tot i que hi ha dues línies de bus que paren al Coll de la Manya i una que para a la Font del Ràdium, “la connexió amb Granollers és molt reduïda i, en canvi, direcció Mollet hi ha molta més freqüència de busos”, explica Àngel Márquez, veí de la Ronda Sud i treballador d’una companyia del Coll de la Manya. I és que, al seu parer, “el transport públic està pensat per a la gent de fora i no per als qui vivim a la ciutat, que hem d’anar a treballar amb el risc que t’atropellin pel camí”, afegeix.

Tot i que des de l’Ajuntament han declinat fer declaracions al respecte, des de la plataforma veïnal Integració Ronda Sud pensen que “mentre no es doni una solució correcta, haurien de disminuir el límit de velocitat”. Mentre que des de l’oposició, la portaveu d’ERC Granollers, Núria Maynou, defensa que cal “millorar la xarxa de transport interurbana i la seguretat, amb el compromís de fer carrils bici que arribin fins a aquestes zones”. Encara que la solució, per als veïns de la Ronda, és fer que la connexió entre la C-17 i la C-60 no passi per dins de la ciutat. “Així no circularien tants vehicles i es reduiria el perill d’aquest tram”, pensen.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram