Tram C33

Tram de la C33 a la comarca. Foto: JT Curses/FEMvallès

Amb l’alliberament dels peatges, la mobilitat ha canviat. Vies que abans eren molt concorregudes per evitar els peatges ara han reduït considerablement el volum de trànsit, mentre les antigues carreteres de pagament han augmentat el pas de vehicles. Un fet que ha portat a FEMvallès, l’entitat vallesana que treballa per l’ordenació territorial, a plantejar-se la necessitat d’integrar diversos trams de carretera de la comarca.

Per això l’entitat ha lliurat al vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, una carta en què reclama que s’executin un seguit d’actuacions amb l’objectiu de millorar la mobilitat. “Demanem integrar la C33 completant el nus de la C59 i millorar l’enllaç amb l’AP7”, diuen des de FEMvallès. Un clam que se suma al de desenvolupar “de manera urgent” els accessos a la futura Estació Intermodal de mercaderies de la Llagosta, en ser un dels punts neuràlgics més importants del Corredor Mediterrani pel que fa al transport de mercaderies.“S’haurà d’absorbir amb eficiència l’entrada i sortida d’un important volum de trànsit de camions”, diuen.

Però això no és tot. L’entitat també demana la pacificació de la C17 i la Ronda sud de Granollers al seu pas pels nuclis urbans. “Això vol dir, més passos de vianants, menor límit de velocitat o fins i tot espai per a carrils bici”, especifiquen.

Una proposta que, segons expliquen, s’emmiralla en el pla de transformació que Territori té previst per a l’N-II al tram del Maresme, amb l’alliberament del peatge de la C32, on el Govern invertirà 120 milions al llarg dels pròxims anys. “Una actuació que des de l’associació trobem a faltar al Vallès”, diuen.

La resposta per part de Puigneró respecte a tots aquests temes, però, encara no ha arribat i, pel que sembla, es farà esperar.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram