C-17 Parets

La C-17 al seu pas per Parets. Foto: Ajuntament

Ho deien des de la Generalitat a finals d’agost. La fi de la concessió dels peatges suposaria, entre altres, una disminució del trànsit en carreteres com la C-17. I, segons el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, així ha estat, perquè pel tram entre Parets i Barcelona hi circularien un 30% menys de cotxes. Una dada que entre els veïns del municipi, però, genera discòrdia. I és que, mentre alguns noten una reducció en el volum de vehicles, altres asseguren no haver vist cap canvi.

“Treballo a Barcelona i cada dia agafo el cotxe per anar fins allà. I l’embús, cada matí, a la sortida del poble per agafar la C-17 segueix sent el mateix que sempre. Vehicles parats que no avancen fins que s’ha passat l’enllaç amb l’AP-7, a l’altura de Mollet”, diu Miquel Font, veí de Parets. En canvi, Carme Gálvez, també veïna del municipi, explica que, “tot i que el canvi no és molt significatiu, es nota que el trànsit és una mica més fluid”. “Potser perquè en tenir horari flexible sempre evito l’hora punta”, afegeix.

I és que, segons José Cristóbal, un transportista paretà que recorre diàriament els municipis de la comarca a través de la C-17, “no és el mateix sortir de casa a dos quarts de sis que a un quart de set o que a les nou”. Per tant, trobar embús o no “depèn més de l’hora i no tant de l’eliminació dels peatges”, afegeix. Un fet que exemplifica clarament: “Si abans a les 8 hi passaven 50.000 cotxes, tot i que ara en passin 35.000 segueixen sent molts vehicles per a una carretera com la C-17, i se seguiran formant embussos”. Una situació que s’hauria de resoldre amb les obres d’ampliació que s’estan fent. Però el tercer carril no estarà acabat fins al desembre.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram