La mobilitat és una de les assignatures pendents. Foto: Arxiu

FEMvallès ha celebrat, recentment, el seu desè aniversari formalitzant la seva constitució en entitat i fent una petició: que es creï una Autoritat del Transport Metropolità per a l’àrea del Vallès (tant Oriental com Occidental).

Les dades diuen que la mobilitat interna a la comarca suposa el 85% dels trajectes, uns 845.000 desplaçaments diaris segons el Departament de Territori. Tanmateix la “quota modal”, o més ben dit, el percentatge d’ús del transport públic al Vallès és de tan sols el 18%.

“La realitat actual és que pertanyem a l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona, però fora de l’entorn més immediat de Barcelona la situació és d’infrafinançament”, denuncia a Línia Vallès Manel Larrosa, un dels membres de la junta de FEMvallès, que apunta que “pel que fa a la mobilitat ens sentim com ciutadans de tercera o de quarta”.

De fet, en un comunicat publicat divendres passat, FEMvallès comparava la seva realitat amb la de l’entorn de Tarragona, on des de l’any passat està en procés de creació l’ATM Terres de l’Ebre. “En xifres d’inversió, el greuge comparatiu és enorme”, afegeix Larrosa, que va més enllà i apunta que “el Pla Director d’Inversions del transport públic al Vallès Oriental és inexistent”.

Larrosa argumenta també que “no té sentit que un consorci creat inicialment entre l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat decideixi sobre la mobilitat d’1,3 milions de persones sense que les autoritats locals hi tinguin res a dir”, cosa que considera “un escàndol democràtic”.

El membre de FEMvallès completa la seva argumentació apuntant que “caldria tenir una visió molt més local, amb solucions comunes, però on es tingués molt més en compte les necessitats reals de cadascun dels territoris”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram