El plànol que mostra el territori on es construirà el tercer carril. Foto: Aj. de Parets

L’històric projecte del tercer carril de la C-17 ja és una realitat. Mentre les obres d’aquesta ampliació en sentit sud ja estan en marxa, el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) ha publicat les expropiacions que s’hauran de fer per construir el tercer carril en sentit nord, de les quals 38 són a Parets.

En aquesta línia, el DOGC ha informat que per portar a terme la construcció del tercer carril en sentit nord de la C-17, que passarà pel tram Parets-Granollers, s’hauran de fer cinquanta expropiacions, la majoria de les quals afectaran el terme municipal paretà.

És per això que s’ha obert un termini de quinze dies (des del 2 desembre, dia de la publicació) perquè totes les persones que “tenen drets reals o interessos econòmics sobre els béns afectats” presentin les seves al·legacions davant del departament de Territori. La majoria dels afectats són empreses del polígon industrial de Parets, com Idilia Foods, Freudenberg o Coperfil Corporación S.A.

Paral·lelament, les veus crítiques contra aquesta ampliació de la C-17 segueixen aflorant. Des de la plataforma No ens vendreu la moto denuncien que el tercer carril no aporta solucions, sinó “més contaminació” a una de les comarques més afectades per aquest problema. “Mentre Territori continuï venent el fals mite que més carrils vol dir menys congestió, no té cap autoritat per parlar d’emergència climàtica”, conclouen.

Sigui com sigui, el conseller de Territori, Damià Calvet, va anunciar, durant la seva visita a les obres en sentit sud, que es vol licitar el projecte “a finals del 2020 o a principis del 2021”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram