Un moment de la sessió participativa del pla a les Franqueses. Foto: CCVOR

La presentació del Pla de Mobilitat del Vallès per part del conseller de Territori, Damià Calvet, fa un parell de setmanes, lluny de tancar la polèmica de la B-40 o Quart Cinturó sembla que l’ha tornat a posar damunt la taula. Almenys així ho indica la reacció de la Campanya Contra el Quart Cinturó, que no ha trigat gaire a valorar aquest pla, i no precisament bé: creu que “no resol els reptes reals de mobilitat del Vallès” i el veu com “una estratègia de maquillatge del Quart Cinturó”.

Malgrat que Calvet va descartar totalment la creació d’una “infraestructura pesada” entre Granollers i Sabadell assegurant que el pas d’una via així per aquesta zona “és inacceptable”, des de la campanya que s’hi oposa creuen que aquest pla “vol servir d’excusa per seguir avançant amb el Quart Cinturó”. “El pla proposa un nou tram viari sota el nom de ‘Ronda nord dels sistemes urbans de Terrassa i Sabadell’, una proposta viària que dona continuïtat a la B-40”, argumenten. De fet, Calvet ja va parlar de “projectes complementaris” per “resoldre” la mobilitat entre ambdós territoris. “La formulació del pla no hauria de ser una excusa per vestir i bastir el Quart Cinturó de manera capciosa”, insisteixen des de la campanya opositora a la també coneguda com a Ronda del Vallès.

MÉS ENLLÀ DE LA B-40
Però aquest “maquillatge” del Quart Cinturó no és l’única crítica que l’oposició social fa al nou Pla de Mobilitat del Vallès. I és que, segons la Campanya Contra el Quart Cinturó, el pla presentat pel conseller de Territori “no és creïble, no té capacitat de ser executat ni pot aconseguir els objectius que es persegueixen”. En paraules dels activistes, “no presenta cap mesura clau, cap decisió valenta, que permeti aconseguir els canvis necessaris en la mobilitat al Vallès, sobretot en el context de la lluita efectiva contra l’emergència climàtica”. Una crítica que va en la línia de la primera reacció que va mostrar ERC al Pla, partit i soci de Govern que creu que “es queda a mig camí del desenvolupament sostenible que requereix l’actual situació d’emergència climàtica”.

Sigui com sigui, la setmana passada va tenir lloc a les Franqueses la tercera sessió de participació ciutadana que es fa al voltant del Pla de Mobilitat, amb prop d’un centenar de persones, on el president del Consell Comarcal, Francesc Colomé, va referir-se concretament a la B-40. Després d’admetre que és “una infraestructura que encara està a debat i on al Vallès Oriental no hi ha consens”, va demanar “iniciar el debat de l’oportunitat, de si s’ha de fer o no”, i en cas de fer-se, “com i amb quin traçat”. En qualsevol cas, “s’ha de tenir en compte el territori i no fer-se des de Madrid traçant una línia en un plànol”, va afegir.

El Consell d’Alcaldies de l’11 de març analitzarà el pla, el qual es troba en període d’informació pública i s’hi poden presentar al·legacions fins al 8 d’abril. L’oposició social ja ha anunciat que ho farà i que durà a terme una campanya comunicativa en contra.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram