publicitat Sant Just

Una de les obres artístiques instal·lada en un tòtem publicitari. Foto: Twitter (@joanbasaganyas)

Els canvis socials i econòmics han provocat que hi hagi elements de l’espai públic que han quedat en desús o sense la cura necessària per evitar-ne la degradació. Exemple paradigmàtic d’aquest fenomen són els quioscos, que amb la crisi de la premsa han anat a menys fins a quedar-ne uns pocs que combaten per mantenir el cap sobre l’aigua.

Un altre exemple d’això són els espais publicitaris, elements que no sempre estan ocupats per anuncis i que, sovint, presenten un estat de degradació avançat, sigui per la manca de manteniment o pel vandalisme. En aquesta línia, a Sant Just Desvern han posat en marxa una prova pilot per reaprofitar les lones publicitàries i difondre l’art local.

Tal com ha informat l’alcalde, Joan Basagañas, ja hi ha set tòtems publicitaris al municipi que estan ocupats per obres d’artistes santjustencs. Estan ubicats al Parador, als carrers Rosa Luxemburg i Nord i a la plaça Camoapa. “És una nova manera d’omplir de creacions artístiques els carrers de Sant Just”, afirma Basagañas. Aquest projecte ha estat possible gràcies a la col·laboració entre l’Ajuntament i els integrants dels cursos d’arts plàstiques municipals.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram