LECXIT

Una de les parelles del programa LECXIT. Foto: Ajuntament

A Catalunya, un de cada tres infants no aconsegueix un nivell de lectura òptim quan acaba primària. Per aquest motiu, la Fundació Bofill fa anys que impulsa el programa LECXIT, que pretén impulsar les competències lectores dels menors amb l’ajut de voluntaris.

L’any passat es va posar en marxa a Sant Joan, amb èxit, segons destaca el regidor de Cultura de l’Ajuntament, Àlex Medrano. “El LECXIT contribueix a fer que els infants agafin el gust per la lectura”, reivindica. El programa s’ha reprès aquest curs i ha ampliat les escoles on es porta a terme. En concret, aquest curs una desena d’alumnes de les escoles Sant Francesc d’Assís i Rosa Capdevila participen en el programa, que els ha facilitat a cadascun un voluntari.

Un d’ells és el José Manuel Molina, president de la Universitat Popular de Sant Joan Despí, que forma part de la iniciativa des dels seus inicis el curs passat. “La confiança va creixent i es crea un vincle amb el temps”, explica Molina, que fa més d’una dècada que es dedica al voluntariat relacionat amb l’educació. “El LECXIT no és només seure a llegir”, assegura.

Aquesta postura és similar a la de Medrano, que insisteix que el programa de lectura ofereix “millores palpables” en l’evolució dels infants que hi participen.

Les lectures de les sessions de suport són proposades pel personal de la biblioteca Mercè Rodoreda, on se celebren un cop a la setmana. Així i tot, hi ha la possibilitat que tant els infants com els voluntaris facin suggeriments.

Aquest és el cas de Molina, que aposta pels microrelats. “Ha de ser una estona de gaudi”, destaca Molina, que veu necessari que la societat “aporti tot el que pugui” per a l’educació de les noves generacions.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram