L’Ajuntament controlarà els nous pisos turístics a la ciutat. Foto: Arxiu

Govern i partits s’han posat d’acord per tirar endavant una nova regulació que controli el fenomen dels pisos turístics a la ciutat.

L’objectiu d’aquesta nova normativa és evitar que aquesta activitat provoqui problemes en la qualitat de vida dels espluguins i les espluguines i intentar regular i racionalitzar la implantació dels apartaments turístics.

El Ple va aprovar la modificació de l’article 277 de les normes urbanístiques del Pla General Metropolità per afegir-hi el concepte d’Habitatge d’Ús Turístic (HUT) i regular-ne la proliferació a la ciutat.

Per fer-ho, la normativa preveu que l’Ajuntament exigeixi un canvi de llicència als propietaris d’aquest tipus de negoci per tal de tenir-ne més control. Per instal·lar-ne de nous a un bloc de pisos, caldrà l’autorització de la comunitat de veïns per majoria. A més, no n’hi podrà haver més d’un 20% en un mateix edifici d’habitatges.

La normativa també controlarà el nombre d’aquest tipus d’establiments a cada zona per evitar la massificació en determinats barris de la ciutat.

Des del govern, Eduard Sanz va explicar que “en l’últim any s’ha produït un increment de sol·licituds, per tant era pertinent regular-ho”.

Segons les dades municipals, a la ciutat hi ha tres apartaments turístics legalitzats, un des de 2014 i els altres dos des de 2016.

Però durant el 2017 les peticions es van triplicar i, de moment, hi ha nou expedients que estan en tràmit, pendents de la seva aprovació.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram