EP1 EP2 queixes

Un grup de veïns ha iniciat una recollida de signatures. Foto: Twitter (@cal_suis)

Poc abans de finalitzar 2021, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) informava de canvis en les línies de busos metropolitans EP1 i EP2, operades per Soler i Sauret. Uns canvis que no han agradat el veïnat, que ha posat en marxa una recollida de signatures en contra, liderada per l’Associació de Veïns de Finestrelles i el col·lectiu de Cal Suís.

En un comunicat, els impulsors de la recollida de firmes destaquen que les variacions al recorregut i la freqüència de les línies han estat preses “sense avís ni consulta prèvia als afectats” i sense facilitar “el detall concret sobre els nous trajectes i les noves parades”.

També estan afectats els pares i els alumnes d’alguns centres educatius, com ara l’Institut Martorell, l’Escola Garbí o l’Escola Isabel de Villena, que alerten que aquests canvis dificulten l’arribada dels alumnes a les escoles, en un context d’obres com les que s’estan portant a terme a la plaça Elisabeth Eidenbenz, l’avinguda dels Països Catalans i l’avinguda Jacint Esteve i Fontanet, entre altres. Això, afegit al canvi de les rutes dels busos, denuncien, converteixen el trajecte cap a les escoles “en una gimcana” de cues “interminables” per als que fan servir el vehicle privat i “aglomeracions” per als qui opten per viatjar en transport públic, així com un risc més gran per als que escullen la bicicleta.

“Millorar la freqüència”

I quins són els canvis que s’han implementat? Bàsicament que la línia EP1 finalitza ara al barri de Finestrelles i modifica el seu recorregut per Can Vidalet, Can Clota, la Plana, Can Cervera i el Centre. Una sèrie de canvis permeten “millorar la freqüència de pas a 15 minuts”, informen des de l’AMB.

Per altra banda, l’EP2 canvia el final del seu recorregut, que ara és al Pont d’Esplugues, davant de l’Ajuntament, cosa que permet, segons argumenta l’ens metropolità, millorar la puntualitat i evitar zones amb més trànsit, que queden cobertes per l’EP1 i el JM. Aquesta línia, per la seva banda, modifica la seva ruta per donar servei a Finestrelles i manté la connexió amb Barcelona de manera directa o mitjançant un transbordament des de l’EP1 i l’EP2.

Tanmateix, aquestes mesures no han acabat de convèncer alguns veïns, que critiquen que s’hagi suprimit el trajecte de bus directe de l’EP2 entre Montesa i la Plana cap a Finestrelles, eliminant la parada que la línia tenia al davant de l’Escola Isabel de Villena. Apunten que les línies de bus del 68 i el 78 arriben a Esplugues amb molts passatgers i que precisament molts matins no es poden aturar al Pont d’Esplugues perquè no hi ha espai per a cap viatger més. En el comunicat, els veïns alerten que la supressió d’aquest tram “fa impossible” que els alumnes puguin anar a casa a l’hora de dinar i tornar amb temps per reprendre les classes.

Així mateix, critiquen la supressió de l’EP1 entre Sant Joan de Déu i Zona Universitària, una opció, recorden, que feien servir molts pares després de deixar les criatures a classe per anar a la feina.

Amb tot, els veïns demanen a l’AMB, a l’Ajuntament d’Esplugues i a Soler i Sauret que reconsiderin aquests canvis i que es recuperin les parades i els trajectes suprimits. “És tota una paradoxa que la publicitat ens animi a tornar al transport públic i aquells que volem fer-ho ens trobem que no tenim a on tornar, perquè el nostre bus ja no hi és”, reblen.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram