mercat de Sant Just Desvern

Accés al mercat de Sant Just Desvern. Foto: Ajuntament de Sant Just

El Mercat Municipal de Sant Just serà un dels set d’arreu de la província que incorporaran un sistema tecnològic de control de la clientela. Saber quants clients entren en un mercat, entendre quins recorreguts fan o analitzar quan prefereixen anar a comprar seran algunes de les funcions que portarà a terme aquest nou programari que posarà en marxa la Diputació, amb el suport del govern central i el finançament de la Unió Europea a través dels Fons Next Generation.

Segons la documentació del procés de licitació, el projecte consisteix a instal·lar “sistemes tecnològics” a les entrades dels diferents mercats per tal de monitorar “el comportament de la clientela”. Així, les dades que es recullin serviran per analitzar aquesta mena de comportament i s’emmagatzemaran “durant un període de tres anys i sis mesos”. Alhora, el projecte vol “garantir una ocupació dels mercats d’acord amb el seu aforament permès i analitzar el patró de comportament de la clientela a l’interior i a l’entorn exterior del mercat”.

Les càmeres

Però, en què consistirà el sistema tecnològic que s’utilitzarà per fer el control? Els documents especifiquen que es tractarà de “càmeres de comptatge amb il·luminació”, una per cada accés que disposin els mercats seleccionats. Dos, en el cas del mercat de Sant Just. Aquestes oferiran informació en temps real i dades concretes, que es traduiran en informes adaptats a cadascun dels mercats. A més, faran possible crear “mapes de calor, gràfics i estadístiques” de les afluències.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram