El sector comercial preveu un augment de la contractació d’entre el 2 i el 3%. Foto: Arxiu

Ja està tot a punt. Els torrons i els caganers ja han envaït els carrers de tot el país i els comerciants es preparen per intentar millorar les seves vendes i maquillar els resultats dels últims mesos. I és que durant Nadal, el balanç de vendes dels botiguers millora considerablement.

Des de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) s’espera que durant aquesta campanya de Nadal “s’incrementin les vendes un 4% respecte a l’any passat”, especialment en els sectors de l’alimentació, de l’electrònica i de la moda, entre altres.

Miquel Àngel Fraile, secretari general de CCC, assegura a Línia Tres que “la situació de l’economia de les famílies ha millorat”, i assenyala que “l’atur s’ha reduït una mica, aspecte que provoca que enguany hi hagi més consumidors potencials”. A més, des de la CCC preveuen que l’ocupació en el sector augmenti entre un 2 i un 3%, el que podria significar la creació de prop de 6.000 llocs de treball.

Aquestes esperances se sumen a la lleugera millora dels resultats de venda durant l’últim semestre d’enguany, malgrat les temperatures anormals i lleugerament càlides de l’últim mes de novembre, un fenomen que ha perjudicat el sector de la moda, que no ha pogut vendre gaire roba de cara a aquesta temporada d’hivern.

IMPORTANT TRADICIONS
Durant el darrer cap de setmana de novembre el sector es va sumar a la campanya del Black Friday o Divendres Negre, una tradició anglosaxona importada durant la qual el petit i gran comerç ofereix descomptes d’entre el 20 i el 50%. “Estem en un món globalitzat, i tot i que hem de reforçar les nostres tradicions, si amb aquesta moda ajudem al fet que es mogui el consum, benvinguda sigui”, afegeix Fraile.

El comerç català frisa per trencar la dinàmica de pèrdues dels últims anys. “Veiem la llum al final del túnel, però encara no estem bé del tot”, conclou Fraile.

El comerç de Sant Joan Despí estrena ‘app’ per Nadal

Amb l’objectiu d’impulsar el comerç i la restauració local durant la campanya de Nadal, Sant Joan Despí ha posat en marxa una aplicació mòbil (app), anomenada Aprop SJD, que permet localitzar els establiments i consultar les seves ofertes i promocions.

La informació que hi ha a l’app, que ha estat la novetat de la campanya nadalenca, està classificada per barris i activitats -comerç, restauració i serveis-, de manera que l’usuari pot fer recerques més exhaustives.

La nova app es va presentar fa uns dies durant la Trobada Anual del Comerç Local, en la qual es va fer un balanç de com havia anat l’any i quins són els nous reptes del teixit comercial del municipi.

Durant la mateixa jornada es va presentar també la nova imatge de la campanya comercial de Nadal. Aquesta es veurà als aparadors de les botigues i establiments de Sant Joan Despí i als embolcalls dels regals de Nadal, ja que s’ha dissenyat un adhesiu personalitzat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram