L’Ajuntament de Barcelona, en col·laboració amb Cisco, ha posat en marxa la primera Oficina Virtual d’Atenció al Ciutadà. Es tracta d’un prototip basat en les tecnologies de telepresència que permetrà als ciutadans interactuar amb els tècnics municipals i realitzar un seguit de consultes o tràmits administratius de manera remota, sense necessitat d’anar a les Oficines d’Atenció al Ciutadà municipals.

La Casa del Mig, a Sants-Montjuïc, acull aquesta experiència pilot,, pionera a tota Espanya i la primera que s’instal·la a Europa.

Amb aquest espai, situat al parc de l’Espanya Industrial, es preten apropar l’administració al ciutadà d’una manera usable, accessible i amb un tracte “humà”, millorant la prestació de serveis a l’usuari iel tracte personalitzat que rep de manera remota. Durant els 3 mesos que dura la prova pilot es farà un estudi sobre la viabilitat de la solució per la seva aplicació i s’avaluaran, si s’escau, els costos, impacte i possible implantació.

Durant la inauguració de l’Oficina Virtural d’Atenció al Ciutadà. Foto: Ajuntament

UNA BARCELONA INNOVADORA

La iniciativa s’emmarca en l’acord de col·laboració subscrit entre l’Ajuntament de Barcelona i Cisco l’1 de març del 2012 per a transformar la ciutat en un referent en el desenvolupament urbà mitjançant la plataforma Cisco Smart+Connected Communities.

Aquest conveni subscrit entre l’Alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i el president i CEO de Cisco, John Chambers preten impulsar iniciatives estratègiques per convertir Barcelona en un model europeu d’innovació urbana capaç d’optimitzar la gestió dels espais públics i generar nous serveis pels ciutadans.

CABINA INTEL·LIGENT

L’equipament, un espai amb privacitat, consisteix en un “quiosc” dotat d’una pantalla de videoconferència, impressora i escàner, on el ciutadà podrà actuar en temps real amb personal municipal, per a realitzar els tràmits que la Direcció d’Atenció al Ciutadà anirà incorporant.

Aquesta oficina virtual permetrà,

en la fase inicial, la prestació de la totalitat dels serveis d’informació al ciutadà que ara s’ofereixen de manera presencial, a través del telèfon o via web. Properament també es realitzaran altres gestions com l’obtenció de volants de padró, el pagament dels tributs municipals, obtenir un certificat de pagament, sol·licitar un assabentat d’obres o fer una queixa sobre els serveis municipals.

Amb una formació molt senzilla els treballadors de l’oficina de Sant Miquel poden atendre al ciutadà.

El sistema s’instal·la al mateix lloc d’atenció i es composa d’una pantalla d’alta definició amb un càmera de vídeo i un telèfon. Quan el ciutadà fa una petició d’atenció, el telèfon avisa a l’informador i al despenjar aquest estableix contacte visual Durant la inauguració de l’Oficina Virtural d’Atenció al Ciutadà. Foto: Ajuntament amb el ciutadà.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram