Començar al novembre les obres d’urbanització del carrer d’Antoni de Capmany, el vial que es va crear a tocar de la cobertura de les vies del tren al barri de Sants. Aquest és un dels reptes que encara el regidor del Districte, Jordi Martí, ara que travessa l’equador del seu mandat al capdavant de Sants-Montjuïc. Així ho ha expressat en una trobada on ha fet una valoració dels dos primers anys de gestió del Govern municipal i ha presentat els objectius de futur.

La segona meitat del mandat arrenca amb el compromís d’iniciar a la tardor la primera fase d’urbanització dels espais que es van crear un cop van quedar cobertes les vies del tren. I és que el regidor ha confirmat que s’ha aprovat inicialment el projecte, que té per objectiu crear un espai de relació entre tots els carrers que conflueixen enfront de la nova façana del corredor ferroviari, entre l’àrea de la plaça de Sants i la Riera Blanca.

La proposta, que recupera el document consensuat l’any 2006 amb veïns i entitats, preveu un disseny del carrer amb plataforma única en el tram entre plaça de Sants i el carrer de Sugranyes, per donar prioritat als vianants.

En una segona fase, el Districte transformarà en un espai públic la llosa superior que cobreix el traçat de les vies del tren, per convertir-la en un nou pulmó verd de la ciutat.

PRESERVAR MONTJUÏC

Enguany, el Govern municipal ha iniciat els tràmits per tal de modificar el Pla General Metropolità (PGM) a l’àmbit de la muntanya de Montjuïc. L’objectiu del Districte és preservar la muntanya vetllant pels usos dels diferents equipaments i els espais públics i apostant per garantir la qualitat de vida per als veïns i un ús ciutadà encarat a l’oci, l’esport i la cultura.

La proposta introdueix canvis importants com són la desafectació del barri de La Satalia i la supressió del Centre d’Acollida d’Animals de Companyia a la muntanya. A més, els grans operadors culturals de la ciutat han signat un conveni de col·laboració per a la promoció conjunta d’una gran àrea museística a Montjuïc.

LA REFORMA DEL PARAL·LEL

També aquest any, concretament al gener, el Districte va presentar el projecte de remodelació del Paral·lel, amb la fita de recuperar aquesta avinguda per a les persones i vincular-la amb la muntanya i amb els barris que l’envolten.

Les actuacions previstes contemplen la creació de quatre noves places, un nou carril per a bicicletes o realitzar una il·luminació específica pel passeig, entre altres propostes. D’aquestes, ja n’hi ha una en marxa. Es tracta de la construcció d’un nou col·lector al carrer Vilà i Vilà, al barri del Poble-sec, per evitar les inundacions que periòdicament es produeixen a la zona.

LA LLEIALTAT SANTSENCA

Una de les prioritats del govern de Sants-Montjuïc des de l’inici de mandat ha estat recuperar per al barri l’edifici de l’antiga Lleialtat Santsenca. En aquest sentit, el grup d’arquitectes Col·lectiu La Col va liderar un procés participatiu amb entitats i veïns per concretar els nous usos de l’espai.

A partir del programa proposat, el Districte va convocar un concurs d’idees per transformar l’edifici en l’equipament desitjat pels veïns. La proposta arquitectònica d’H Arquitectes, amb el lema Hora del Pati, va guanyar el certamen. Segons el Districte, es preveu que les obres puguin començar durant el 2014.

CREACIÓ D’UN NOU BARRI

El que ja està en marxa és la construcció del nou barri de la Marina del Prat Vermell, una zona de 80 hectàrees situada entre Montjuïc i el sector industrial de la Zona Franca.

El projecte que ha impulsat el Govern municipal, té per objectiu reconvertir els usos existents en usos mixtes, que compatibilitzen l’activitat econòmica amb l’habitatge. De fet, durant aquest 2013 està previst l’inici de dues promocions d’habitatge, una lliure i una altra protegida, i l’adjudicació de sis solars municipals per a la construcció d’habitatge protegit.

CAN BATLLÓ, OBERT AL BARRI

Un dels majors èxits del Districte ha estat desbloquejar el projecte de Can Batlló.

Per ara, s’ha cedit locals del Bloc Onze a les entitats per a fer-hi activitats i s’ha fet el pagament de les indemnitzacions als industrials i propietaris dels tallers afectats per la primera fase de transformació. A més, des del mes de juny ja es pot travessar per dins Can Batlló per un vial que els veïns han anomenat 11 de juny 2012, en homenatge al dia que els ciutadans van entrar al recinte per reivindicar que l’espai tingués usos pel barri.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram