Puigdemont i Colau van certificar l’anunci fet per Rull. Foto: Ajuntament

El conseller de Territori i Sosteniblitat, Josep Rull, va anunciar dimecres passat la intenció de la Generalitat de continuar les obres de la bifurcació de l’L9, l’L10, cap a la Zona Franca i la Marina. Una decisió, va assegurar Rull, que suposarà un esforç que es farà “conjuntament amb l’Ajuntament” i que ha de permetre que el 2017 puguin començar a funcionar “el màxim nombre d’estacions”.

L’anunci de Rull va agafar per sorpresa l’Ajuntament. Segons el consistori, sempre que s’havia plantejat la qüestió la resposta de la Generalitat és que no hi havia finançament. La situació, però, es va reconduir dos dies més tard durant la celebració de la primera reunió entre el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i l’alcaldessa Colau. De la trobada en va sortir l’acord per tal que Ajuntament i Generalitat es coresponsabilitzin per fer realitat l’arribada del metro a la Zona Franca i la Marina. És a dir, les dues administracions participaran en el finançament d’aquesta infraestructura i, segons informa El Periódico, Colau s’ha ofert perquè el consistori en pagui la meitat. El següent pas de l’acord anunciat serà que el vicepresident econòmic de la Generalitat, Oriol Junqueras, concreti amb l’executiu municipal els passos a seguir.

SORPRESA I SATISFACCIÓ
L’anunci, tal com explica Dori García, la directora de la Unió d’Entitats de la Marina, també va agafar per “sorpresa” els veïns. García afirma que “sempre ens havien dit que no hi havia diners”, tot i que afegeix que el barri ha rebut amb “il·lusió” la notícia. “Sembla que hi ha voluntat política i és important que hi hagi un calendari”, conclou.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram