La tuneladora avança cap a Foneria. Ajuntament

La part ja edificada sobre l’L-10 evidencia el canvi d’imatge que farà el barri. El tercer tram, que arriba fins a Sagrera, es licitarà al 2011.

La Generalitat ha adjudicat la concessió de la construcció, manteniment i explotació del segon tram de les línies 9 i 10 de metro. Aquesta segona fase comprén 15 estacions entre el Polígon Pratenc i Zona Universitària i costarà 1.435 milions d’euros, dels quals prop de 807 són d’inversió privada. De fet, la fórmula de la concessió d’obra pública té com a objectiu garantir el finançament de les infraestructures en marxa i promoure la participació del sector privat en el cost de part de les obres. La concessió no comporta modificacions quant a la titularitat de la xarxa: la Generalitat serà propietària de les estacions i del túnel; GISA serà l’ens gestor i TMB l’operador. El segon tram té prop d’11 quilòmetres de longitud entre les quals es troben les cinc estacions de la Zona Franca i 10 estacions més entre Motors i Zona Universitària. La tuneladora està excavant actualment en direcció a l’estació de Foneria.

UNA GRAN RAMBLA

Al seu pas per la Zona Franca el metro passa per la superfície. Els dos viaductes dibuixen una de les rambles més grans de la ciutat: 2,5 quilòmetres de carrer que s’estenen sota les vies, deixant al seu pas zones ajardinades, un carril bici, un circuit per a corredors i zones lúdiques amb aparells de gimnàstica.

Aquest primer tram edificat sobre l’L-10 deixa enrere el gris del polígon i proposa tonalitats multicolor. S’estén entre els carrers 1 i 6 i acull fins a 50.000 m2 de passeig. A partir del quilòmetre 0 al terra es mostren unes xifres que anuncien els metres recorreguts. D’aquest primer tram només queda acabar l’arquitectura de les estacions, que s’alcen a 6,5 metres de la superfície. Per accedir-hi s’habilitaran escales mecàniques i ascensors. Només la nova estació de la Zona Franca podria acollir fins a 6.000 passatgers diaris.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram