Infografia. Aida Fonseca

El temps passa i la tuneladora de la Línia 9 del metro continua el seu camí per sota del passeig de la Zona Franca, el que millorarà la mobilitat dels seus veïns; però a la part més baixa del barri tot continua igual. Això no seria cap novetat si no fes ja més de sis anys que es va anunciar que aquesta zona conformaria el nou barri de la Marina del Prat Vermell. Segons es va anunciar en el seu moment, es construirien uns 10.000 pisos per ubicar-hi uns 30.000 nous veïns. De moment, però, els carrers, les cases baixes, els solars abandonats i les naus industrials buides continuen mantenint el mateix aspecte.

La zona està delimitada pel passeig de la Zona Franca, el car­rer del Foc, Mare de Déu de Port i la Ronda Litoral, ja per sota del carrer Motors. En total, una superfície equivalent a 80 illes de l’Eixample. Se suposava que durant aquests anys s’enderrocarien les naus industrials i s’hi construirien els blocs de pisos. La crisi, però, ha aturat tot el procés, i els seus veïns continuen esperant els canvis que han de transformar tot el barri, omplint-lo de vida. Cal recordar la gran quantitat de naus buides que hi ha per tota aquella zona, per no parlar de la manca de serveis que, ara, amb la futura arribada del metro es veurà mínimament solventada.

Aquesta setmana, a més, el representant d’una important entitat bancària, responsable de les obres a un sector del barri, ha afirmat en un diari estatal que, fins l’any vinent, no començaran les tasques de construcció dels edificis. Els blocs, però, tardaran vuit anys a estar enllestits. Toca, doncs, seguir esperant.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram