La transformació del tram de la ronda Litoral entre la Zona Franca i el Morrot pot obrir una polèmica entre Foment i l’Ajuntament. Foto: Google Maps

“No té cap sentit”. Aquesta ha estat la reacció de la tinent d’alcalde d’Urbanisme de l’Ajuntament, Janet Sanz, després que el Ministeri de Foment anunciés dijous passat que té la intenció de tirar endavant l’ampliació de la ronda Litoral entre la Zona Franca i el Morrot. Es tracta d’un tram de 5,6 quilòmetres.

El projecte, que requeriria una inversió de 119 milions d’euros, contempla guanyar un carril per sentit de circulació a la part del tram que va de l’enllaç de la Zona Franca fins a la sortida 28. La transformació més important, però, seria la que es faria en el tram que va des de la sortida del port fins al punt on la ronda comença a circular sota terra, just abans d’arribar al Moll de la Fusta. La intenció de Foment és construir una altra estructura elevada. Això faria que els quatre carrils actuals només fOssin per sortir de la ciutat, mentre que n’hi hauria quatre de nous per entrar.

Tot plegat és, segons la tinent d’Urbanisme, un sense sentit perquè “no té lògica crear un coll d’ampolla d’aquesta mida quan s’arriba al túnel que passa per sota de la plaça de les Drassanes”.

CORREDOR MEDITERRANI
Els plans de l’Ajuntament són radicalment oposats als de Foment. El govern municipal, tal com afegeix Sanz, té una aposta clara: el corredor mediterrani i la millora dels accessos ferroviaris i viaris del port. El problema, però, és que l’Estat tiri pel dret sense. En aquest cas, avisa Sanz, “hauran d’assumir tota la inversió amb la seva butxaca, al marge de les moltes incògnites tècniques que planteja el projecte.

REBUIG DEL PDeCAT
Per la seva banda, des del PDeCAT també rebutgen el projecte. El seu regidor, Jordi Martí, afirma que la idea de Foment “xoca frontalment amb les voluntats i necessitats que té Barcelona”. Martí considera que el que pretén Foment no té res a veure amb l’acord que el 2015 van firmar el govern Trias i el ministeri i recorda que llavors es va apostar per una transformació d’aquest tram de la ronda Litoral en una “via cívica i urbana que cosia la Zona Franca i els barris de Marina amb Ciutat Vella i el Poble-sec”. El PDeCAT creu que Colau ha d’aprofitar la inversió de Foment per presentar un projecte que segueix les directrius del que va presentar Trias.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram