Optimisme. Aquesta és la sensació que desprenen els comerciants un cop finalitzada aquesta campanya de Nadal, on les vendes han augmentat entre un 3 i un 5% respecte a l’any passat, segons va informar la patronal Pimec en un comunicat. El president d’aquesta organització, Alejandro Goñi, va reconèixer que “l’última campanya nadalenca va ser tan dolenta que era difícil anar a pitjor” i va assenyalar que els comerciants catalans són optimistes de cara a aquest 2014.

Malgrat els modestos resultats comercials del 2013, l’activitat comercial es va animar durant la tardor i va millorar durant el Nadal. En declaracions al diari Ara, Emiliano Maroto, secretari general adjunt de la Confederació de Comerç de Catalunya, també fa un balanç “molt positiu” de les vendes nadalenques, sobretot durant la darrera setmana de festes.

EL TORN DE LES REBAIXES

Un cop acomiadat el Nadal, és el torn de les rebaixes. Des d’ahir els comerços ofereixen els seus descomptes i ofertes, que enguany arribaran fins al 50 i el 70%.

La previsió és que durant aquesta primera setmana s’assoleixi el 60% de les vendes totals d’aquesta campanya de rebaixes, que enguany s’allargarà fins al pròxim 7 de març. El secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya, Miquel Àngel Fraile, albira unes rebaixes millors que les de l’any passat, que van marcar una davallada de vendes del 10%. En una roda de premsa celebrada ahir, Fraile va afirmar que “els catalans es gastaran uns 800 milions d’euros, entre un 3 i un 5% més que l’any passat”

En aquest sentit, les rebaixes d’aquest any estan envoltades de polèmica degut a la decisió d’algunes grans marques de començar a fer descomptes dies abans de l’endemà de Reis, data en què tradicionalment comencen. Aquests establiments van optar per saltar-se la normativa catalana, que estableix l’inici de les rebaixes al dia 7 de gener, un decret que està suspès pel Tribunal Constitucional. Així, aquestes marques han optat per seguir un decret del Govern espanyol que permet avançar el període de rebaixes per incentivar les vendes.

Sants registra un augment de vendes de fins al 8%

Des de l’Eix comercial de Creu Coberta es fa una bona valoració de la campanya comercial de Nadal. En declaracions a Línia Sants, Lluís Llanas, president de Creu Coberta, destaca que “hi ha hagut un augment de vendes a les botigues de l’eix respecte a l’any passat d’entre el 6 i el 8%”.
La mala campanya de l’any passat, degut principalment a l’augment de l’IVA, és història i sembla que les previsions de cara al 2014 són bones. En aquest sentit, les rebaixes suposen una nova oportunitat per fer caixa i millorar els resultats. “La previsió per a les rebaixes és molt positiva, veiem que hi ha més alegria i això es contagia a la gent”, destaca Llanas.
Tanmateix, des de Creu Coberta critiquen la decisió d’avançar les rebaixes per part d’algunes grans marques, i clarifiquen que els descomptes que fan aquests establiments, en ocasions de fins al 70%, “són en general enganyifes, ja que són productes sobrevalorats on es poden fer aquestes ofertes”. Llanas afegeix, en aquest sentit, que “els consumidors han de saber on compren i quin tipus de comerç volen”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram