CREU COBERTA

“Creu Coberta és exemple d’eficiència i d’eficàcia”

En un context com l’actual, hem volgut entrevistar la Consellera de Comerç del Districte de Sants-Montjuïc, Núria Izquierdo, amb qui parlem de les inciatives que està tirant endavant l’Ajuntament de Barcelona a favor del comerç de la nostra ciutat. I específicament al nostre districte, gràcies a la feina que des de les associacions de comerciants i també amb l’ímpetu, iniciativa i dinamisme de la Núria, per aconseguir que es noti el menys possible la situació de crisi econòmica. Per això ens entrevistem amb ella.

– Núria, com veus la situació del comerç al Districte, en aquests anys de crisi?
– La situació és complicada. La crisi en la qual estem immersos, fa que el consum baixi. Més enllà d’aquesta generalització, hem de aprofundir en l’anàlisi de cadascuna de la idiosincràsia dels nostres barris.

– Quines mesures creus que es poden aplicar, des de l’Ajuntament, per afavorir el comerç?
– L’Ajuntament ja promou avui en dia accions que afavoreixen  el comerç de proximitat. Per una banda atorgant subvencions i ajuts per enfortir el teixit associatiu, Eixos, Associacions, i també millorant-ne la seva visualització i difusió.

– Les dificultats per a obrir un negoci han estat sempre criticades. Idees con la finestra única s’acabaran d’implantar?
– Un dels objectius a l’Administració Pública, és fer procediments que facilitin el procés dels tràmits per aconseguir donar una resposta àgil al ciutadà. La finestra única és un dels objectius per a l’impuls econòmic  d’una Barcelona creixent.

– Com ajuda l’Ajuntament als joves emprenedors?
– Hi ha una feina de col·laboració i treball conjunta entre l’Ajuntament, els eixos Comercials i Associacions de Comerciants, facilitant informació i eines per poder dur a terme aquestes iniciatives. També programes com la Beca empresa, per a joves estudiants emprenedors.

–    Quines et semblen les iniciatives que realitza Creu Coberta al llarg de l’any, per tal de promoure el comerç
– L’ Associació de Comerciants Creu Coberta, és una associació molt dinàmica i emprenedora, implicada transversalment amb totes les iniciatives veïnals, com en temes de convivència i de treball. Donant suport a programes com la conscienciació de preservar el Medi ambient a traves del reciclatge, o mitjançant programes de caire divulgatius en contra la violència de gènere. L’Associació de Creu Coberta ha estat pionera en la dinamització comercial del carrer Creu Coberta, amb una trajectòria notable i amb expansió.

– Tallar el carrer per a fer-hi fires és quelcom que ens agrada, pera traure clients, donar a conèixer el carrer, recuperar la via pública per al ciutadà… Què en penses?
– S’ha de donar suport a la iniciativa de dinamització comercial, facilitant els mitjans i eines necessàries. En aquests casos quan el projecte requereix el tallar carrers, prèviament  es fa un estudi de mobilitat,   conjuntament Districte, Guàrdia Urbana i la pròpia associació  per a no perjudicar l’accés als veïns, i la xarxa de transport públic, buscant viabilitat alternativa.

– Amb la nova reestructuració dels busos, n’hi ha menys que passen pel carrer Creu Coberta i molta gent opta ara pel metro. No perjudica això que els ciutadans coneguin menys els carrers, i ens resta clients?
– Esperem que quan  tota la xarxa ortogonal estigui implantada millori l’eficiència en la interconnexió entre els barris de Barcelona.

– Una de les lluites permanents de l’associació és dotar d’una entrada atractiva a l’eix per Plaça Espanya. Quina solució provisional proposeu,mentre no s’executen les obres de Diputació?
– El millor que podem fer és seguir impulsant i tractar de accelerar el PERI d’Hostafrancs. Anem pel bon camí.
– També acostumem a reclamar un pla d’usos comercials que reguli les activitats econòmiques al barri, limitant allò que ens convé i el que no ens convé com a negocis. És lluny de les vostres previsions?
– És un dels nostres objectius, però hem d’estudiar com podem començar a treballar-lo, essent conscients que cada barri té la seva singularitat.

– Un dels aspectes més reconeguts de l’eix és la seva vessant social vers el civisme, la immigració etc, i moltes propostes de Creu Coberta després s’exporten a altres eixos. Com valores l’activisme de l’associació?
– Ja he esmentat abans el valor que afegeix l’Associació de Comerciants Creu Coberta al teixit comercial. És un referent per a moltes associacions que busquen consolidació i expandir la seva acció. El seu és un treball d’eficàcia i eficiència,¡ el que és molt important amb una actitud social i solidaria.

Moltes gràcies per atendre’ns, Núria

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram