Imatge d’un dels trams de la Línia. FCC

Malgrat les retallades pressupostàries que el Govern de la Generalitat s’ha vist obligat a aplicar per fer front a la crisi, l’executiu d’Artur Mas continua considerant la Línia 9 com “la joia de la corona” del transport metropolità i està disposat a seguir impulsant aquest faraònic projecte ferroviari. Tot i així, el Govern reconeix que no es podrà respectar el calendari d’obres aprovat inicialment i s’hauran d’alentir els treballs.

En aquest sentit, el responsable del Departament de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va avançar fa unes setmanes la nova estratègia que es seguirà en la construcció de la Línia 9; aquesta passa per paralitzar les obres del metro als trams centrals i potenciar el ramal que unirà la Zona Franca amb l’Aeroport del Prat, ja que en opinió de Recoder, d’aquesta manera quedarien connectats entre sí “àmbits econòmics de primera magnitud”. L’última previsió de la Generalitat fixa l’obertura d’aquest tram per al proper 2014.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram