La crisi colpeja fort però les botigues de barri resisteixen. Més del 90% dels barcelonins compren els productes d’alimentació i begudes al barri de residència. A més, el barri és també el lloc de compra de la majoria de productes de perfumeria, telefonia i complements.

Aquestes són algunes de les dades dels darrers informes de Comerç, unes dades que posen de relleu novament la importància de l’oferta de proximitat. En aquest sentit, les estadístiques també mostren un moviment de retorn cap al centre i els eixos comercials dels districtes en detriment de les compres realitzades a la perifèria de l’Àrea Metropolitana.

Deixant de banda els informes, la realitat a peu de carrer demostra que el comerç de proximitat té uns valors diferencials que el fan únic. La màxima del comerciant d’escoltar al client, d’estar al seu costat i de ser capaç de donar resposta a les seves necessitats i preferències és clau per explicar aquesta tendència.

TRET DIFERENCIAL

Una de les característiques pròpies de Barcelona és el comerç de proximitat. En ell hi conviuen negocis familiars i tradicionals que passen de pares a fills amb iniciatives innovadores que incorporen noves tecnologies i responen a noves demandes. Aquest model de comerç i dels eixos comercials responen als conceptes d’esforç, tenacitat i d’emprenedoria.

Per tot plegat, l’Ajuntament vol dinamitzar els eixos comercials i impulsar el comerç de proximitat, considerats un dels sectors estratègics per revitalitzar l’economia en aquest moment de crisi. Segons el consistori, la ciutat presenta un teixit comercial que és capaç de créixer, millorar i innovar malgrat les dificultats.

En els darrers anys, Barcelona s’ha consolidat com una ciutat atractiva de compres. Un actiu que ara cal explotar.

Objectius del consistori

MARCA BARCELONA Posicionar la ciutat com una ciutat de compres a nivell nacional i internacional, on el comerç de proximitat forma part de la singularitat i la diferencia de l’oferta comercial d’altres ciutats.

TEIXIT COMERCIAL Potenciar el teixit comercial de proximitat destacant-ne la seva àmplia oferta, la qual dóna resposta a les necessitats dels ciutadans i també de les persones que ens visiten.

CONSUM LOCAL Consolidar la tendència dels barcelonins de fer la major part de la compra al barri de residència, posant de relleu la importància de l’oferta de proximitat i afavorint l’impuls i la innovació de les botigues de barri perquè puguin sobreviure a la crisi.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram