Foto: Blanca Blay / ACN

Recuperar l’activitat comercial al centre, que com ha passat a la resta de la ciutat ha patit i pateix els efectes de la pandèmia, és l’objectiu de la campanya Barcelona x tu. Tu x Barcelona, una iniciativa que s’ha posat en marxa de forma conjunta per part de l’Ajuntament, el Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat, Turisme de Barcelona i Barcelona Oberta, l’organisme que aglutina bona part dels eixos comercials d’aquesta part de la ciutat. La campanya va engegar a mitjans de juny i s’allargarà fins a finals d’aquest mes.

A una vintena de llocs del centre de la ciutat s’han col·locat il·lustracions i codis QR (i també grans lones, en punts emblemàtics com la Via Laietana), que un cop es llegeixen amb el telèfon mòbil permeten que els veïns i els compradors descobreixin els comerços, els hotels i els establiments de restauració.

A partir d’aquí, els usuaris poden gaudir amb un joc, a l’estil gimcana, que els farà interactuar amb les diferents il·lustracions (amb un itinerari, que els farà anar d’un lloc a un altre) a la vegada que passegen i fan les seves compres.

I és que tota aquesta zona sempre ha estat un punt neuràlgic de Barcelona, un lloc de trobada i un indret dinàmic, que a més encurioseix i atreu, no només veïns d’altres barris, sinó també gent que hi arriba de la resta del món. La iniciativa, doncs, vol recuperar la constant ebullició que hi havia fa poc més d’un any i mig. Per això s’ha triat el nom Barcelona x tu. Tu x Barcelona, que apel·la al record col·lectiu i a la il·lusió que fa retrobar aquests espais, ajudant-los també perquè puguin renéixer després d’haver hagut d’afrontar una situació sanitària complicada de la qual sembla que comencem a sortir-ne.

PLA DE REACTIVACIÓ
La iniciativa forma part del Pla de Reactivació del Comerç que l’Ajuntament va posar en marxa fa un any per ajudar el sector a parar el primer cop de les conseqüències econòmiques de la pandèmia.

La campanya també s’inclou en l’Agenda 20/21 de la Generalitat, que vol servir per determinar les polítiques públiques en matèria de comerç, així com la gestió privada de les entitats i diferents operadors per afrontar els reptes de futur del sector.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram