El pla també busca crear sinergies amb altres sectors. Foto: Ajuntament

Potenciar el comerç local i establir estratègies per al seu impuls a curt i llarg termini. Aquest és el punt de partida del pla de comerç que es va aprovar durant la passada sessió plenària de Sants-Montjuïc, celebrada el passat dia 2 de desembre.

Un dels pilars d’aquest pla és intentar millorar la competitivitat i l’emprenedoria en el sector mitjançant, per exemple, l’elaboració d’un cens de locals comercials i la promoció dels negocis emprenedors. En aquest sentit, el projecte busca també que el comerç del districte s’impliqui en el món digital i de les noves tecnologies. Per aconseguir-ho, el pla preveu oferir formació en TIC –Tecnologies de la Informació i Comunicació– i ajudar a millorar la presència del comerç en el món web.

El projecte té un altre objectiu, que és crear sinergies amb altres sectors, com ara el turisme, i fer campanyes de promoció conjunta que ajudin a impulsar l’economia local.

Un altre punt important d’aquest pla de comerç és que es vol millorar la senyalització de les zones comercials, el mobiliari urbà i els entorns dels mercats.

Per tal d’intentar implementar aquestes mesures, el Districte invertirà de cara a l’any que ve 60.000 euros. Tanmateix, l’ens ja ha fet una inversió inicial de 40.000 euros aquest any 2014.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram