La gala dels premis va tenir lloc el dia 20 al Born. Foto: Shopping&Shooting

Sants-Montjuïc sap fer cinema. Això va quedar clar a la gala d’entrega dels premis de curtmetratges Shopping&Shooting, organitzats per la Fundació Barcelona Comerç. I és que quatre curts enregistrats a botigues del districte van ser premiats a diferents categories. No debades, el concurs Shopping&Shooting va néixer a Creu Coberta.

La gala d’entrega de premis va tenir lloc dissabte passat al Born Centre de Cultura i Memòria i va estar emmarcada en els actes de l’Any del Comerç i la Cultura que impulsa la fundació.

El curt guanyador d’aquesta edició ha estat 23J, de l’equip Finde Creativo!, que va rebre l’Hermes del Comerç per una original història amb tots els ingredients imprescindibles per complir amb la temàtica obligatòria d’aquesta edició, que tenia a veure amb la frase “fes-me riure, fes-me plorar, fes-me estimar i fes-me sentir”. 23J va ser realitzat en una botiga de l’Eix Sant Andreu del mateix nom.

Però com hem dit, l’autèntic triomfador de la gala va ser el comerç de Sants-Montjuïc. Els curts Enlazados –Millor Interpretació Mascuila a Oriol Yerpes i Merak Barreñas–, El Regalo –Millor Guió–, Casualidad –Millor Fotografia– i C.For.Cake –Premi a l’Originalitat–, enregistrats a Sants-Les Corts, La Marina i el Carrer de Sants, respectivament, van ser reconeguts amb premis.

A banda dels guardons a la qualitat cinematogràfica de les peces, també es va homenatjar la voluntat i la implicació de les botigues, com en el cas de Vinalium, de l’Eix Sagrada Família, on es van gravar A qué vino.

El jurat del concurs estava format per actors com Toni Albà i per membres de la direcció de la fundació com ara el president, Salvador Vendrell, i el vicepresident executiu, Lluís Llanas.

Enguany la cita va tornar a tenir un caràcter solidari, ja que es van recaptar fons per als Pallapupas, una ONG de pallassos que treballa fent riure als hospitals de tot el país.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram