CREU COBERTA

La Isabel Morell, dinamitzadora de l’Associació de Comerciants Creu Coberta va rebre el passat 8 d’abril el Premi a la Millor gestió col·lectiva de la XIII Edició dels Premis de la Iniciativa Comercial, que li fou entregat pel president de la Generalitat, Artur Mas, en un acte solemne al Saló Sant Jordi del Palau de la Generalitat. Volem que ens expliqui avui, la seva gestió al capdavant de l’Associació de Comerciants.

Quants anys portes com a dinamitzadora de l’Associació?

Jo ja feia molts anys que col·laborava a la junta de l’Associació de Comerciants, ja que la familia tenia una papereria al carrer de la Creu Coberta, la Papereria Morell. Quan vam haver de tancar la botiga per l’expropiació urbanística que vam patir uns quants veïns, per a l’obertura del carrer de Cap de Guaita, em vaig incorporar al planter de l’Associació. Es tractava d’un moment de canvi i de creixement de l’entitat, que va permetre que es professionalitzés, sorgissin noves iniciatives i projectes…

Llavors no t’hi havies dedicat abans a aquestes tasques?

No. Ha estat un aprenentatge constant. L’estar rere un taulell, a una botiga, ja et fa saber d’administració i gestió. Moltes coses són comuns amb la gestió d’una associació. Per altra banda, el millor aprenentatge és la feina diària, i trobar-te amb problemes i assumptes que cal resoldre.

L’Associació ha desenvolupat molts projectes en aquests anys gràcies a la teva tasca?

Gràcies a una tasca compartida de la junta i els col·laboradors. En ser molta gent, sempre hi ha idees que poden arribar a bon port, les evaluem, i a mi em toca la part més executiva.

La part fonamental…

El que és cert és que hi ha algunes activitats, com les mostres de comerç i fires que duen molta feina. Cal estar darrere de la gent, oferir solucions, buscar espais, i sobretot patejar-se molt el carrer. A l’Associació faig molts quilòmetres cada setmana.

Quines altres tasques creus que són imprescindibles en una associació com Creu Coberta

Si bé és cert que les activitats són molt importants, des de les fires fins a les propostes de promoció comercial de l’eix, el que és important de debó és estar pendent dels associats que, en el fons, són els que fan que l’associació existeixi. Estem en campanya constant per mantenir els associats i poder fer-ne de nou, explicant els avantatges que comporta fer-se associat de l’eix.

Perquè creus que t’han donat el premi?

Va ser una sorpresa molt grata quan m’ho van dir. La veritat és que no m’ho esperava. Suposo que el premi és més perquè Creu Coberta és una de les associacions de comerciants més dinàmiques i actives de Catalunya, i això ho demostra el nombre de premis que ha rebut. I van creure que una part important de que les activitats que es realitza és gràcies al dinamitzador i treballadors. En part és així, però el mèrit és de l’associació.

En deu anys ha canviat molt la gestió, sobretot en temes informàtics, etc…

Si, a Creu Coberta ens hem adaptat. Ens comuniquem per WhatsApp amb la junta, els correus electrònics van que volen… això permet més rapidesa i flexibilitat. Però jo sempre seré una dona de telèfon. Prefereixo mil vegades fer una trucada i parlar directament que no enviar un correu o estar pendent de missatges.

Quina activitat que heu ideat et genera més il·lusió?

En general les fires, que duen molta feina, però que el resultat és molt positiu. I també les campanyes de Nadal o les activitats solidàries que sovint realitzem. Són activitats més de carrer que de despatx, i a mi m’agrada molt fer feina de carrer, veure gent, parlar-hi, explicar els projectes…

Quin creus que és l’èxit de Creu Coberta?

El dinamisme. No parem de generar propostes de millora del comerç del nostre entorn, però també que tenen incidència en altres col·lectius: persones amb discapacitats, immigrants, urbanisme, solidaritat, cultura… L’èxit és la transversalitat de les nostres propostes.

Moltes felicitats!

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram