El petit comerç és l’establiment majoritàriament utilitzat pel 48% dels barcelonins per adquirir roba i calçat, parament de la llar i oci i cultura. En canvi, el 30,8% ho fa als centres comercials i el 15,5% als grans magatzems.

Així ho demostra l’informe Omnibús que un any més ha elaborat la Direcció de Comerç i Consum de l’Ajuntament de Barcelona. Es tracta d’una enquesta entre la població per esbrinar la seva opinió sobre els diferents aspectes del comerç a la ciutat i radiografiar el perfil dels usuaris.

Pel que fa als hàbits de compra dels barcelonins, l’estudi assenyala que el supermercat és l’establiment preferit per comprar-hi alimentació i altres productes d’ús quotidià mentre que les botigues especialitzades o de barri destaquen en la resta de productes.

Així doncs, les dades assenyalen un increment del protagonisme del comerç de proximitat, un model comercial que s’impulsa des de l’Ajuntament.

ON COMPREN?

El 76% dels barcelonins van a comprar a alguna zona comercial de la ciutat, un 5% més que l’any 2011. En aquest sentit, les àrees més visitades són Barna centre- El Corte Inglés de Plaça Catalunya, amb un 21,3% de les visites, i els centres comercials El Corte Inglés (Diagonal)- l’Illa Diagonal (18,2%) i la Maquinista (17,8%).

MOBILITAT I PAGAMENT

L’enquesta assegura que la majoria dels ciutadans opta per desplaçar- se a peu, seguit dels que ho fan amb transport públic. D’altra banda, quan aquests ciutadans es desplacen per comprar productes relacionats amb l’alimentació o d’altres necessitats quotidianes, realitzen el pagament en efectiu. Quan es tracta de roba, calçat o parament de la llar, els clients acostumen a pagar amb targeta.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram