sordceguesa

La FESOCE i l’APSOCECAT volen convertir en símbol de la sordceguesa el bastó blanc i vermell. Foto: FESOCE

La Federación Española de Sordoceguera (FESOCE), en col·laboració amb les seves entitats membres, com APSOCECAT (Associació Catalana Pro Persones Amb Sordceguesa), anuncia l’ampliació de la campanya nadalenca Connectem Cors. Aquesta iniciativa, que va iniciar-se en fase de prova fa uns mesos, busca convertir el bastó vermell i blanc en un símbol reconegut de la sordceguesa, associat amb aquestes organitzacions i la causa que defensen. Al mateix temps, la campanya recull fons per millorar i ampliar l’assistència a les persones amb sordceguesa.

Les persones sordcegues fan servir la llengua de signes recolzada i altres sistemes de comunicació, i també utilitzen el bastó vermell i blanc per relacionar-se amb el món. La campanya Connectem Cors utilitza bastons de caramel vermells i blancs, com el bastó que fan servir els sordcecs, i els uneix per formar cors, el que simbolitza la capacitat de les persones sordcegues que, privades de vista i oïda, es poden comunicar a través del cor.

Nous comerços s’uneixen a la iniciativa

Diversos establiments han decidit unir-se a la campanya, que s’ha subvencionat amb el suport del Ministeri Espanyol de Drets Socials, i ja ofereixen els bastonets en suport a aquesta noble causa. Farmàcies, perruqueries, botigues de menjar i altres negocis s’han compromès a fer visible el bastó vermell i blanc i contribuir a una causa que busca millorar la vida de les persones amb sordceguesa.

Així, a Sants són tres farmàcies que s’han unit a aquesta causa: la Farmàcia Juanjo Trilla, al carrer Guadalajara 37, la Farmàcia Concepció Carreé, al carrer Leiva 3, i la Farmàcia del Mercat, al carrer Creu Coberta 95.

Amb tot, FESOCE i APSOCECAT conviden a tots els ciutadans i comerços a sumar-se a aquesta iniciativa.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram