L’estació ferroviària del Morrot es traslladarà a Can Tunis. Foto: Arxiu

L’Ajuntament pagarà a Adif 43 milions d’euros per tal que traslladi l’estació ferroviària del Morrot a Can Tunis i així poder desbloquejar l’ampliació de la Ronda Litoral, totalment necessària per mirar d’acabar amb els problemes circulatoris d’aquesta via i, al mateix temps, reinventar el projecte Blau@Ictinea. Això serà possible gràcies al protocol que avui firmaran Foment, el port, Adif i l’Ajuntament per tal que el consistori, amb el pagament d’aquests 43 milions d’euros, adquireixi els terrenys de l’estació de mercaderies i comencin els tràmits per ampliar la ronda.

El projecte Blau@Ictinea, que durant l’actual mandat no ha tirat endavant al no tenir el suport dels grups municipals, apostava per la creació d’un barri residencial al port que tenia com a objectiu connectar Ciutat Vella amb la Zona Franca, Montjuïc i el barri de la Marina del Prat Vermell. Ara l’Ajuntament vol redissenyar el projecte i convertir la zona en un nou pol productiu de la ciutat aprofitant la proximitat amb el port i connectant-la amb el centre de la ciutat.

OBRA DE LLARG RECORREGUT
Per aconseguir tota aquesta millora en la connexió de la Zona Franca, la muntanya de Montjuïc i la Marina del Prat Vermell amb el centre de la ciutat faran falta unes obres de llarg recorregut.

El gran objectiu de l’Ajuntament és recuperar la relació entre la muntanya i el mar i per això caldran anys d’obres. El tinent d’alcalde d’Hàbitat Urbà, Antoni Vives, ha explicat recentment, en declaracions recollides per la Vanguardia, que es farà un nou “passeig cornisa” elevat per connectar Montjuïc amb el far, els jardins i el castell. En un nivell inferior, a l’alçada dels molls, hi circularan els vehicles de pas i s’accedirà a la zona on es desenvoluparan les noves activitats productives. Això però, juntament amb la construcció d’uns laterals i la conversió de l’actual ronda en un passeig urbà, no començaria fins el primer trimestre del 2019. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram