El periòdic quinzenal Línia Sants edita avui el seu número 300 mantenint el lideratge en lectors i difusió al districte. La capçalera, fundada l’any 2003, revalida la seva presència territorial i és l’única publicació local que cobreix tots els barris de Sants-Montjuïc.

Coincidint amb aquesta efemèride, l’empresa editora anuncia un ambiciós pla de rellançament progressiu per incrementar continguts, paginació i difusió en els mesos vinents. L’objectiu és poder seguir creixent en un context econòmic que comença a donar símptomes de reactivació. En aquest sentit, els plans de la capçalera passen per incrementar el seu pes i arrelament al Poble-sec, la Marina de Port i la Marina del Prat Vermell, on progressivament s’incrementarà la seva difusió.

La ja històrica capçalera va guanyar l’any 2011 el premi Tassis Torrent a la millor publicació. Pertany al Grup Comunicació 21, que edita en xarxa una vintena llarga de capçaleres de proximitat i distribueix 361.300 exemplars certificats per OJD-PGD a la ciutat de Barcelona i l’àrea metropolitana.

Transformar la quimera

per David Centol, editor del Grup Comunicació 21 

Diuen que de la imprudència i de la inconsciència no pot sortir-ne res de bo. Però fa dotze anys, Línia Sants va néixer precisament d’això. No hi ha cap raonament lògic ni científic que pugui explicar la decisió personal de fundar una publicació. Només es pot entendre des de l’estómac. Aquell que ens porta a fer coses irracionals però meravelloses. Coses necessàries, que contribueixen a fer que una societat avanci i sigui millor. El peatge és car, però ve edulcorat pel caramel d’un projecte que neix romàntic i acaba sent realista. Dels núvols a terra, i si et descuides, al subsòl. I torna a remuntar. Qui treballa al gremi sap de què parlo. Tota una temeritat, vaja.

Per això, poder editar i imprimir el número 300 de la capçalera Línia Sants no és poca cosa. I més quan ho podem fer des d’una posició de lideratge: som la publicació més llegida al districte de Sants-Montjuïc. El cost personal ha estat molt alt. Però la suor invertida per transformar la quimera en un simple sacerdoci al servei d’un projecte editorial ambiciós dóna fruits. Molt de treball, sempre, per mantenir la capçalera viva i fer-la créixer, atrinxerat al timó davant l’ona i la tempesta recurrent. I feliç de fer-ho.

Com a fundador, editor i propietari de Línia Sants vull agrair la confiança dels lectors (còmplices fidels) i dels anunciants, als quals els hauríem de fer un monument per seguir apostant per la premsa de proximitat en català, un somni que ja és una realitat plenament consolidada arreu, especialment aquí, a Sants-Montjuïc.

I ara què? Ara a seguir. Una mica més madurs, menys romàntics, més forts i menys incrèduls. Vivim un moment social apassionant. Formem part d’una col·lectivitat que demana obrir-se pas cap al futur. I Línia Sants, modestament, també ho vol explicar. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram