CREU COBERTA SHOPPING

Abel Folk, actor i director

Els premis Mercuri em semblen una iniciativa brillant. Totes les accions que serveixin per estimular la participació i la creativitat de la gent em semblen fantàstiques i molt necessàries. Els premis Mercuri han de ser l’embrió d’un festival que hauria d’esdevenir una tradició, no només al barri sinó a tota la ciutat.

Em temo que el cinema català està vivint el pitjor moment de tots els que jo he viscut. No a nivell creatiu (de creativitat i talent a casa nostra en tenim a cabassos) però si a nivell industrial. Fer cinema és un negoci molt car i ara mateix totes les vies de finançament estan escanyades. Però no patiu que continuarem lluitant per la supervivència del cine fet aquí.

Sílvia Bel, actriu

Aquest concurs m’ha semblat una molt bona idea. És molt original i divertit que a través del cinema es pugui promocionar el comerç. A més, jo sóc d’aquest barri. Vaig créixer a Hostafrancs, recordo el Mercat, la botiga de joguines… Avui que torno he retrobat la meva història amb el barri, amb els carrers. No hi tinc gaire relació perquè vaig estar molts anys vivint fora de Barcelona i vaig perdre-hi el vincle.

En conèixer la proposta del concurs de curtmetratges vaig pensar que és bona iniciativa. Avui és difícil que la gent es mogui per res. I en canvi aquí s’ha provocat que hi hagi persones que treballin, creïn, busquin i pensin una idea… Estic segura que tots els que hi han participat, n’han tret alguna cosa.

Jordi Folck, escriptor

Cal cercar noves formes de cridar l’atenció. I en aquest cas combinar cinema i comerç és una idea molt encertada. Ara cal que el festival prengui volada, i tingui continuïtat. Faig una assignatura sobre creativitat a la universitat i tinc especial predilecció per als curts que ens expliquen alguna cosa més, i que tenen un bagatge cinematogràfic ample. En concret tinc una debilitat amb aquells curts que no ens deixen indiferents, en clau felliniana, hipnòtic, surrealista… Cal tenir una cultura general ample, per a poder tenir un camp de visió i interpretació més elaborat. Com més informació tenim, més en podem gaudir. Jo com a escriptor crec que el principal és tenir una història i desenvolupar-la. A vegades com si fos un espot de televisió. Alguns directors de curtmetratges s’esbraven i fan productes sense història. Cal, però que hi hagi el desig i pretensió de construir quelcom… Si passa desapercebut, no ens aporta sentiments, idees noves, o propostes, no cal que el fem.

Per això aquest nou concurs a Creu Coberta em sembla una idea genial.

Roger de Gràcia, presentador

El concurs de cinema i comerç m’ha semblat una idea molt interessant, no hi havia trobat mai la relació, però em sembla molt bé haver-ho proposat, i que la gent participi en el món de la creació. Perquè precisament estem en un món complicat.

Al cinema, tothom ens estem tornant a situar. Hi ha actors i professionals de molt renom que s’estan buscant la vida, fent sèries per Internet o altres propostes. Ara, sempre hem sentit a dir que la crisi també és una oportunitat. I això ho estem veient molt en sectors on la creativitat és el principal, com el món del cinema. La gent s’activa molt, i hi ha molt talent per explotar. Activitats com aquest concurs de curts bàsicament busquen això, i per tant és fantàstic.

Pol Turrens, director de fotografia

Tot el que impliqui promoure el cinema és bo. I per tant, aquest concurs, que posa el creador en un barri molt concret, i amb una temàtica concreta, fa créixer sempre el món de la cinematografia.

Fer cinema en 72 hores, com buscava aquest concurs, és molt difícil. Es fa gairebé impossible dissenyar una idea, buscar espais, enregistrar… evidentment en els curts hi ha mancances cinematogràfiques, però es nota que ho han fet amb molta passió. Un dels aspectes positius és que tots han sabut trobar els racons macos de la zona, i els han retratat de forma diferent. Això visualment és molt atractiu.

És obvi que amb pocs recursos, sense eines i sense temps, la imatge no pot ser tan cuidada. Però amb una bona història, que és el que sempre preval, bones localitzacions i una bona llum, es pot aconseguir un molt bon efecte.

Núria Feliu, cantatriu

“Formar part d’un concurs de curtmetratges sempre és una experiència de responsabilitat, i molt gratificant. M’ha semblat perfecte que des de Creu Coberta inicieu un concurs que posa en conjunt comerç i cinema, ja que en moments de crisi continuada com la que vivim, els sectors de la creativitat i de l’empresa s’han de donar la mà.

He vist molta feina en tots els treballs presentats. Ha estat una decisió difícil, i en aquests casos, quan les mancances derivades de fer un curt en només 72 hores, sense haver-se pogut preparar un guió abans, coneixent les localitzacions al mateix moment… hem prioritzat sempre aquelles històries que ens aporten alguna cosa, sentiments, imatges, idees que ens poden impactar.

La meva felicitació a tots els participants, i als comerciants de Creu Coberta per la idea”

Lluís Llanas, president de l’A. Comerciants

La iniciativa de la junta de crear un concurs de curts de cinema i comerç, i aquest Premi Mercuri del comerç, vol convertir-se en un referent a la ciutat, i arreu de Catalunya. El sector comercial ha d’estar al corrent, i al costat, d’aquelles iniciatives de ciutat que fomentin la creativitat, l’art, la cultura, i totes aquelles manifestacions artístiques que fan que Barcelona estigui al centre dels mapes.

Nosaltres, des de Creu Coberta, valorem molt l’impacte que la cultura genera en l’economia, i que acaba sent un motor dinamitzador de la ciutat. També ho ha de ser del nostre districte, dels nostres barris i del nostre eix comercial. I esperem aconseguir-ho de nou amb el Mercuri del Comerç

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram