Sant Martí és un districte menys sorollós avui que el 2011 si fem cas de les estadístiques. I és que el nombre de queixes per soroll rebudes per la Guàrdia Urbana ha disminuït un 11,43% en els últims dos anys. El Districte va identificar les trucades per molèsties provocades pel soroll com un dels problemes dels veïns de Sant Martí, i per això es va posar en marxa un pla de xoc amb la intenció de reduir-les.

La disminució de trucades en els últims dos anys ha estat molt important. El 2011, els telèfons 092 i 112 van rebre 7.259 trucades de veïns i veïnes de Sant Martí queixant-se de molèsties per sorolls. El 2013 van ser 830 menys (un descens de l’11,43%), fins a un total de 6.429 trucades.

Pedro Velázquez, intendent de la Guàrdia Urbana del Districte, explica que es monitoritzen les trucades provinents de tres àmbits: queixes per sorolls a l’interior dels domicilis, queixes per sorolls en locals de concurrència pública, i queixes per sorolls a la via pública. El 2011 es va detectar que hi havia massa queixes i es va decidir fer un pla de xoc. “És un pla transversal amb els diferents operadors del Districte, com la Guàrdia Urbana, la direcció de Serveis a les Persones i al Territori i els serveis Jurídics”, explica Velázquez.

El pla consisteix a detectar punts de concentració de trucades i establir mesures per reduir-les. “Si detectem un parc on els joves acostumen a fer-hi botellón o posar música forta, hi instal·lem un punt de llum”, posa com a exemple l’intendent, que també explica que es fan altres accions preventives com canviar bancs de lloc si estan massa a prop d’algun habitatge o podar arbres en zones que queden amagades. “No és només una acció policial, intentem millorar els espais per reduir aquest tipus de molèsties”.

Gràcies a aquest tipus d’accions, les trucades que més s’han reduit són les procedents de la via pública, gairebé un 22%, tot i que és l’àmbit pel qual se’n reben més. També han disminuït un 8% les procedents de l’interior de domicilis. En tots els casos, les accions a desenvolupar per reduir les molèsties són diferents. En les queixes provinents de domicilis particulars per exemple, quan la Guàrdia Urbana detecta una concentració de trucades d’una comunitat posa en marxa el servei de mediadors d’escala. D’aquesta manera, explica Velázquez, es combina “l’acció sancionadora amb la pedagògica i mediadora per prevenir el conflicte”.

Àmbit a millorar

Si bé s’ha reduit el total de queixes per soroll, han augmentat les procedents de locals de concurrència pública. “Hem detectat que en aquest àmbit hi ha un recorregut de millora”, explica Velázquez, que assegura que “aquesta és la prioritat de cara el 2014”. Les dades així ho indiquen, ja que el 2011 es van rebre 768 trucades per queixes de sorolls procedents de locals, i el 2013 van ser 1.015 trucades. Això suposa un increment del 27% en aquest àmbit de queixes, tot i que és el que en genera menys.

Per això, el Districte treballarà per reduir també el nombre de queixes que produeixen els locals. Segons explica l’intendent de la Guàrdia Urbana, una aplicació permet veure on hi ha la concentració més gran de queixes, i intensificar les inspeccions als locals de la zona.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram