L’Open Day ha tornat a ser un èxit. Foto: Victor Crespo

L’Open Day de l’Associació Poblenou Urban District, una jornada on aquesta plataforma formada per diferents entitats, col·lectius i propietaris de negoci del Poblenou promou un dia de portes obertes i d’activitats culturals entres els seus associats, ja és una realitat totalment consolidada. Així ho certifica la seva quarta i última edició celebrada dissabte passat i que, tot i la pluja matinal, va aconseguir tornar a omplir el Poblenou d’un ambient que es caracteritza pels seus aires moderns.

La jornada de dissabte tenia programades més de 100 activitats, 70 d’elles de caràcter cultural, de la mà de 85 espais adherits a l’associació. Galeries d’art, centres de creació, estudis d’artistes, agències de publicitat, productores audiovisuals, espais gastronòmics, botigues, showrooms, hotels, cocteleries i restaurants van formar part d’una jornada que va reunir aproximadament unes 15.000 persones al voltant dels seus diferents espais.

Des de l’organització de l’Open Day mostren a Línia Sant Martí la satisfacció per com es va desenvolupar la jornada i per la quantitat de públic que va reunir, ja que “demostra que l’Open Day, no només es consolida, sinó que cada edició atrau més gent i aquesta ja s’ho agafa com una cita referent”.

URBAN FESTIVAL
L’acte estrella de la jornada va ser l’Urban Festival, que va aplegar una programació multidisciplinar en un solar en desús, a la cruïlla dels carrers Àlava i Tànger, que va reunir gastronomia, art i música i va comptar amb la presència de més de 5.000 persones.

Al llarg del dia diversos artistes van fer una denúncia social sobre la situació que viu el col·lectiu d’immigrants, la majoria d’ells d’origen africà, del Poblenou que viuen de recollir ferralla. Amb l’objectiu de fer un crit d’alerta sobre la situació que pateixen, el grup d’artistes van pintar un gran mural per homenatjar i reconèixer aquest col·lectiu marginat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram