Imatge virtual de la futura plaça de les Glòries. Foto: Ajuntament

Pas endavant per a les noves Glòries. L’Ajuntament, a través de la seva tinent d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, va presentar dimarts la modificació del Pla General Metropolità (PGM) del 2007 que ha de servir per donar forma al projecte de parc de Canòpia Urbana, que el 2015 va ser escollit guanyador del concurs públic per triar el nou disseny de la plaça de les Glòries.

Així doncs, el projecte presentat per l’actual govern municipal preveu que el nou emplaçament, dividit en dues zones de més de 200.000 metres quadrats (20 hectàrees), estigui ocupat per zones verdes en més de la meitat del seu espai. Pel que fa a la resta, hi haurà equipaments, habitatge i una àrea dedicada al transport públic. I com es concretarà això? Les noves Glòries tindran 1.070 habitatges, públics i privats, dels quals un mínim de 506 seran de protecció oficial. Tots, a excepció d’una part petita que ja existeixen, seran en edificis de nova construcció que tindran una alçada màxima de 60 metres.

Deixant de banda l’habitatge, la nova ordenació també preveu la construcció d’un gran intercanviador de transport públic que servirà per connectar el tramvia, l’autobús urbà i metropolità i el metro.

A banda de transport i habitatge, el nou projecte recuperarà elements històrics com el rec Comtal, la fàbrica de paraigües i la nau industrial del carrer Cartagena. En el cas de la fàbrica, situada al carrer Dos de Maig, el govern vol que una de les naus aculli un centre de formació en disseny i moda i l’altra un equipament que encara no s’ha determinat. Pel que fa a la nau del carrer Cartagena, la intenció és que sigui un centre intergeneracional amb diferents espais i una ludoteca. Està previst que les obres comencin el 2018.

DISCREPÀNCIES AL GOVERN
Amb el traçat del tramvia a la futura Canòpia, però, han aparegut discrepàncies al govern. Concretament, entre la responsable d’Urbanisme, Janet Sanz, i el socialista Daniel Mòdol, regidor d’Arquitectura, Paisatge i Patrimoni. Sanz defensa que el tramvia ha de fer un traçat en forma d’ela que vagi pel perímetre de la plaça, mentre que Mòdol és partidari que el tramvia i els autobusos creuin la plaça en diagonal.

Pel que fa a aquest futur disseny del tramvia, CiU va acusar ahir el govern de “voler colar per la porta del darrere i sense consens la connexió del tramvia per la Diagonal”. El regidor d’Urbanisme de CiU, Jordi Martí, va assegurar que és “una presa de pèl” que l’executiu presenti “una modificació del PGM de Glòries que amaga la connectivitat dels tramvies”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram