La unió del tramvia ha generat un gran debat els últims anys. Foto: Laura Fíguls / ACN

L’Autoritat Metropolitana del Transport (ATM) ha aprovat avui la part del projecte que ha de permetre la connexió del tramvia des de Glòries fins a Verdaguer –concretament al carrer Girona–, que ha de ser el primer pas perquè el Trambaix i el Trambesòs acabin units.

La Generalitat preveu treure a concurs les obres a finals d’any per tal que es posin en marxa el primer semestre de l’any que ve. Està previst que les obres, amb un pressupost de 44 milions d’euros, durin gairebé dos anys, cosa que faria que estiguin enllestides durant la primera meitat del 2023. El consistori, a més, té prevista una partida de 35 milions d’euros que servirà per reurbanitzar tota la Diagonal quan es facin les obres.

Aquest nou tram fa 1,8 quilòmetres, permetrà guanyar 19.000 viatgers i tindrà tres parades noves: Monumental, Sicília i Verdaguer. L’estació de Glòries, per la seva banda, s’haurà de reubicar. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha afirmat durant la presentació del projecte que “a la pràctica serà una prolongació de la T4 i, quan estigui acabada, permetrà unir Sant Adrià del Besòs amb la parada de metro de Verdaguer”.

L’anunci ha provocat que des d’ERC s’hagi afirmat que l’Ajuntament “no hagi posat per sobre l’interès públic i hagi optat per tirar endavant una concessió que genera uns beneficis privats absolutament desproporcionats”. Tot i això, el conseller Calvet ha dit que la gestió del servei encara està en estudi. Els republicans demanen una gestió pública.