Imatge de la instal·lació lumínica a la Casa Antònia Serra i Mas.Foto: PUD

Gent amunt i avall. Grups d’una vintena de persones fent cua. Galeries d’art plenes, restaurants amb les existències de menjar esgotades. Concerts, exposicions. Una barreja de barcelonins, estrangers que ja són barcelonins i turistes. La majoria, gent amb una estètica urbana i moderna. Aquest és el panorama que es va viure divendres passat al Poblenou entre les set de la tarda i la una de la nit. Són les sis hores que va durar la segona edició de l’Open Night que organitza l’associació Poblenou Urban District.

L’edició d’enguany, que estava dedicada de forma temàtica a la llum -una instal·lació lumínica de Mariona Omedes a la Casa Antònia Serra i Mas de Poblenou guiava simbòlicament la gent-, va servir perquè el Poblenou tornés a mostrar el seu potencial com un dels barris referents i, sense dubte, el que lidera la cursa de les zones de moda de la ciutat.

Una setantena de locals, entre els quals hi havia restaurants, galeries d’art, botigues, centres universitaris…van obrir les seves portes per donar-se a conèixer i oferir les seves propostes als visitants. El responsable de comunicació de Poblenou Urban Districte, Albert Martínez, valora a Línia Sant Martí la jornada de forma “molt positiva”. “Van obrir 70 espais i es van organitzar 40 activitats culturals”, apunta Martínez, que també destaca “el ressò que va tenir a les xarxes la instal·lació lumínica”.

Per últim, Martínez afegeix que l’associació té al cap nous projectes per tirar endavant, com ara l’Open Cinema (cinema al carrer) o un festival d’art.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram