El comerç de proximitat és un indicador de la realitat de qualsevol carrer o barri. Mitjançant aquests petits establiments es pot conèixer l’entorn cultural, social i històric d’una zona en concret.

En aquest sentit, la Direcció de Comerç i Consum, amb la col·laboració de l’Institut Municipal d’Educació, han impulsat de nou el programa El comerç i les escoles, una iniciativa educativa on participen més de 60 escoles de tota la ciutat i més de 4.000 alumnes d’infantil, primària i secundària. Aquest programa, que finalitzarà a l’abril, ofereix diverses activitats i recursos adreçats a aquests centres com visites guiades a botigues de barri –més de 200 des que va començar al novembre–, la creació del premi Punt de Llibre –que reconeixerà els millors dibuixos sobre comerç de proximitat– o tallers sobre consum responsable i publicitat.

Les visites guiades van començar el 2011 amb la participació de quatre comerços. Enguany, aquesta xifra s’ha multiplicat per 10 fins a arribar als 44 actuals. “La millor prova d’una bona valoració és l‘increment del nombre de comerços i d’alumnes participants”, afirma Raimond Blasi, regidor de Comerç, Consum i Mercats.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram