Dos homes esperen el bus. Foto: Twitter (@AlexMuntane)

L’Associació de Veïns i Veïnes del Poblenou ha aprofitat la inauguració de tres noves línies de bus al conjunt de la ciutat, en el marc de la implementació de la nova xarxa de bus, per denunciar que el barri “segueix amb un transport públic molt insuficient”.

Des de l’entitat recorden que a mitjans de l’any passat, amb la implementació d’una de les fases de la nova xarxa de bus, es van suprimir línies que han provocat que hi hagi “zones desateses” tot i la posada en marxa de noves línies. Aquestes zones, expliquen des de l’associació veïnal, són principalment dos: la compresa entre els carrers Espronceda, Bac de Roda i Marroc, Tànger i Almogàvers, per damunt de Pere IV, que “des del novembre no té cap línia al centre”, i la que va de Pujades i Llull fins a Selva de Mar. Aquesta última “estava coberta per l’H14 i la 36, una línia d’alta freqüència i una altra amb poc servei, i ara tenen la B20 cada 20 minuts i la 136 cada 30 minuts”, afegeixen des de l’entitat, que lamenten que aquestes zones “haurien experimentat una millora substancial amb la connexió del tramvia per tota la Diagonal”.

Un cop fet aquest diagnòstic, l’Associació de Veïns i Veïnes demanen que es faci “una anàlisi detallada de les cobertures territorials i horàries del transport públic diürn i nocturn al barri del Poblenou”, al mateix temps que recorden que també cal solucionar “la mancança de serveis de transport públic adients per accedir als CAP i hospitals”. En aquesta línia, demanen estudiar la creació d’un servei de transport a la demanda ‘porta-parada’, que hauria de servir per recollir a casa seva als usuaris del CAP o l’hospital.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram