Reforma Meridiana

La reforma està gairebé enllestida. Foto: Twitter (@Meridiana2021)

El tram de l’avinguda Meridiana, que hi ha entre els carrers Mallorca i Josep Estivill, ha deixat per fi de ser una autopista urbana. Els resultats de la reforma, gairebé enllestida, ja són visibles: s’ha eliminat un carril per a vehicles en cada sentit, s’ha fet un carril bici de dos sentits al centre de la via, s’han ampliat les voreres i hi ha nou mobiliari urbà i més vegetació.

El vocal d’Urbanisme de l’Associació de Veïns Clot-Camp de l’Arpa, Miquel Catasús, té molts motius per celebrar la reforma. Aquesta, diu, és resultat de reivindicacions de la seva entitat veïnal i altres de la zona, aglutinades en el col·lectiu SOM Meridiana. “Veiem molt bé que hi hagi menys espai per al cotxe, tot i que el ritme de les obres ha estat més lent del que esperàvem”, assenyala.

El fet que hi hagi menys cotxes ha provocat, en conseqüència, que hi hagi menys contaminació acústica i “més qualitat de vida”. Però, per tal d’evitar possibles congestions de vehicles, Catasús recalca que s’hauria de reformar el tram de la Meridiana que hi ha a l’altura de Trinitat Vella i Trinitat Nova, una de les entrades a Barcelona. “Entrarien menys cotxes a la ciutat i, alhora, evitaríem congestions”, insisteix

Un altre canvi important de la reforma el notaran les bicicletes. Amb les obres s’havien quedat sense el carril bici de la vorera que havien fet servir en els darrers anys, que va fer que durant els mesos de la reform moltes bicis circulessin per la vorera en comptes de desviar-se per altres carrers. “Hi havia moments en els quals era perillós”, recorda Catasús.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram