Les vendes nadalenques suposen un terç de la facturació anual. Foto: Arxiu

La campanya de Nadal d’enguany podria posar la cirereta del pastís a un 2015 que sembla haver trencat amb la mala ratxa dels últims anys en el sector del comerç –almenys segons les dades a gran escala–. I és que la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) confia que aquesta pròxima campanya de Nadal serà “positiva” per al sector, en la línia de la que es va viure l’any passat. Concretament, la CCC espera que les vendes s’incrementin un 4%, especialment en l’alimentació, la moda i els complements, les joguines, els llibres i l’electrònica. A més, l’entitat calcula una despesa de 700 euros per llar.

Així mateix, la CCC preveu un creixement en la contractació del 3% respecte de l’any passat, el que podria suposar la creació de 9.000 llocs de treball durant aquestes dates. Per la seva banda, Adecco preveu una millora del 16% en l’activitat de les Empreses de Treball Temporal (ETT) fins al gener.

ESCALFANT MOTORS
En l’àmbit barceloní, els comerciants ja s’han posat a treballar per fer realitat aquestes previsions i convertir el Nadal del 2015 en el millor dels últims anys en termes de vendes. Per aquesta raó, els eixos adherits a la Fundació Barcelona Comerç ja han posat en marxa la campanya Avui comença Nadal, una iniciativa on les botigues donaran xecs de descompte als seus clients perquè els puguin fer efectius el desembre.

Per altra banda, la ciutat es prepara per celebrar el Black Friday el dia 27, una jornada de pronunciats descomptes per animar les vendes nadalenques.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram